Z garáže do světa: Startup Luftio míří zlepšovat kvalitu vzduchu
Dne 16. srpna 2021 vstoupil na trh produkt dalšího brněnského studentského startupu. Téměř po roce a půl vývoje si můžete i do své firmy pořídit senzor na analýzu kvality vzduchu Josefa Tatíčka a Adama Schinzela – Luftio.
Zrod nápadu
Celý svět se ocitl v sevření pandemie. I občané České republiky tak přesunuli většinu sfér svého života do vlastních domovů. Právě v době prvního lockdownu si Josef Tatíček a Adam Schinzel uvědomili, jak významné jsou vztahy mezi kvalitou vzduchu ve vnitřních prostorách, produktivitou při práci a především zdravím.
Revoluční senzor a jeho kouzla
Luftio se zaměřuje na místa s vysokou koncentrací osob na malém prostoru – například na firmy a školy. Systém se skládá ze senzoru tisknutého na 3D tiskárně, měřícího nejdůležitější veličiny kvality vzduchu. Konkrétně se jedná o VOC, CO2, teplotu, tlak a vlhkost. Mobilní aplikace je určena zaměstnancům a studentům, kteří vidí aktuální kvalitu vzduchu v kanceláři či třídě a mohou se takto vzdělávat a získávat odznaky za udržování dobrého klimatu v místnosti. Další částí systému je webový dashboard pro majitele a ředitele firem, případně škol – vidí díky němu data získaná z celého objektu. Následně dostanou doporučení na zlepšení ovzduší, jež budou mít vliv na produktivitu a zdraví všech přítomných.
Tým Luftio poskytuje dlouhodobé řešení pro specifické prostory, jako například staré budovy v centrech měst, které nebyly projektovány s přihlédnutím k dynamicky se měnícím podmínkám – zejména ve městech. Přístroj navíc dobře řeší i situaci týkající se epidemie koronaviru, kdy je kvalita vzduchu velmi sledované a důležité téma.
Vytoužené ovoce
Práce spojená s vývojem vlastního přístroje, mobilní aplikace a webového dashboardu byla pro tým sice náročná, ale ve finále přinesla sladkou úrodu. Právě soustředění na software a data se ukazuje jako cesta správným směrem.
Startup Luftio obsadil 2. místo v republikovém finále 5. ročníku Soutěž & Podnikej. Podařilo se mu získat investici, probojovat se do finále EON Energy Globe, oslovit několik desítek zájemců a metamorfovat nápad až ke konečnému produktu. Nyní spouští prodej s cílem upozornit na špatnou kvalitu vzduchu. Pomocí dlouhodobých doporučení ji autoři hodlají zlepšit, zvýšit produktivitu a snížit nemocnost tisíců lidí.
Celému týmu přejeme hodně štěstí s překonáváním překážek, které je v budoucnu potkají, mnoho dalších úspěchů a dosažených milníků. Podpořte je i vy sledováním na sociálních sítích.
Rozjeďte své podnikání už na střední škole. Přihlaste se do 6. ročníku Soutěž & Podnikej, vyzkoušejte si práci na vlastním nápadu a vyhrajte obchodní cestu do zahraničí!