Ondřej Hlaváč a Jakub Lhota: Využíváme jak mladé horké hlavy, tak ostřílené seniory
Absolvent 5. ročníku Ondřej Hlaváč spojil síly s aktivním studentem Jakubem Lhotou. Společně vytvořili Inhoud – společníka v oblasti marketingu a designu. Klientovi nastaví značku, vizuální identitu i tón obchodní komunikace.
Ahoj kluci! Mohli byste nám ve zkratce, prosím, představit své podnikání?
Ve zkratce? Jsme takový partner v digitální komunikaci, jehož cíl je přebrat otěže v dnešním marketingovém chaosu. Zároveň jsme díky svým zkušenostem vybudovali a nadále budujeme vlastní technologická nástroje na automatizaci a zvýšení efektivity.
V současnosti pracujeme na SaaS platformě (pozn. red. Software as a Service je služba, která se týká poskytování softwaru, jenž je využíván přes webové rozhraní. Zdroj: IT-Slovnik.cz), která by mohla právě automatizovat procesy spojené s budováním osobní značky.
Jak jste sestavovali tým? Proč je pro vás důležité mít diverzitní pracovní kolektiv?
Dnes je nás více než 15. Využíváme jak mladé horké hlavy, tak v oboru ostřílené seniory. Zatím vytváříme takovou souhru, která přináší autentické, kvalitní a originální výstupy.
Co vaše firma nabízí? Kde vidíte přidanou hodnotu?
Jak bylo již zmíněno, jsme pro klienta partnerem v digitálním světě. To znamená, že se staráme o všechno od správného nastavení značky přes vizuální identitu až po obchodní komunikaci. Chceme, aby klient řešil, jen co ho baví, a staráme se, aby ho zákazníci milovali.
Zároveň tady už padlo, že největší přidanou hodnotu vidíme v naší koncepci hybdridního týmu a schopnosti tvořit vlastní řešení.
Cílíte na určitou skupinu klientů?
Držíme se dvou hlavních směrů. Jedním cílíme na klienty, kteří mají zajímavý nebo originální produkt; druhým pak na státní sektor, kde bychom rádi digitalizovali často zastaralé nebo nefunkční koncepty.
Zaměřujete se i na mladší platformy typu Tik Tok? Jaké máte případně výsledky?
TikTok klientům často doporučujeme. I my sami jsme na této síti provedli různé pokusy. Dnes máme za sebou několik úspěšných kampaní, které nám i bez propagace vygenerovaly přes milion zhlédnutí.
Měli jste již během svého fungování nějaké fuckupy?
Těch bylo… Jenom samotné zakládání společnosti se nám protáhlo na několik měsíců. Poté jsme dělali klasické začátečnické chyby, jelikož nám mnohdy chyběly zkušenosti. Důležité je o přešlapech mluvit. Po čase se ohlédnete zpět a zjistíte, od čeho jste se odrazili, a zreflektujete svůj růst.
Jaký velký problém řešíte v současnosti?
Největší problém vnímáme v konzervativním přístupu ke značkám a digitálnímu fungování obecně. Stále se potkáváme s případy, kdy firemní marketingové a obchodní strategie fungují na koncepci z přelomu století. Přitom lze spoustu procesů automatizovat a šetřit jak náklady a peníze, tak čas a energii.
I to je jeden z důvodů, proč jsme se rozhodli odchýlit od čistě klientské práce a začali tvořit také vlastní řešení. O Inhoud přemýšlíme jako o vztyčné platformě, na které vzniknou další projekty.
Máte nějaké aktivity, jež bychom neměli zapomenout zmínit?
Snažíme se být zodpovědní a nemyslet jen na sebe. Proto pořádáme několikrát do roka workshopy, konference apod. na témata spojených s digitalizací, trendy a fuckupy.
Jaké zkušenosti jste si odnesli z programu Soutěž & Podnikej? Aplikujete některé poznatky i do svého současného podnikání?
Spíše než zkušenosti nás potkali skvělí lidé, kolegové a kamarádi. Je úžasné, že něco jako Soutěž & Podnikej funguje a přímo ovlivňuje životy stovek, ne-li tisíců studentů.
Co byste řekli svému mladšímu já, které právě čeká závěrečná prezentace na regionálním finále? Byli jste před porotou plnou profesionálů z oboru nervózní?
Osobně jsem si v prezentování vždy dost věřil. Sice mě v začátcích navštěvovala ta klasická nervozita, ale hned, co jsem začal prezentovat, byla ta tam. Stačí věřit myšlence a zbytek přijde tak nějak sám.
Chcete něco doplnit nebo vzkázat našim čtenářům a účastníkům 6. ročníku?
Hlavně to zkus. Je úplně jedno, jaký máš nápad. Využij příležitosti, která se ti naskytne. Každá konference, schůze, soutěž tě ze začátku posune neskutečně kupředu. A to nejdůležitější – nestresuj se. Vím, že jedna věta z rozhovoru tě asi nepřesvědčí, ale zkus mi věřit, been there, done that. Pokud ti tvůj projekt nebo úsilí nevyjde, příští měsíc tě napadne něco dalšího nebo se objeví nová příležitost. Ber to s klidem a soustřeď se na svoji vizi.
Nejen Ondra s Kubou, ale i další absolventi a v současnosti také soutěžící nám neustále dokazují, že i mladí lidé dokáží tvořit velké věci.
Zjistěte, jaké nadějné projekty vznikly v rámci 6. ročníku. Připojte se k nám na jednom z pěti regionálních finále.