E-mail marketing: Chraňte své zprávy před pádem do spamu

Před zdařilým doručením prochází zpráva antispamerovým filtrem. Pokud se mu něco nezdá, skončíte ve spamu, nebo v lepším případě ve složce hromadné / promoakce. Jak se proti tomuto zásahu bránit?

e-mal

E-mail stále patří mezi nejpoužívanější prostředky pro komunikaci se zákazníky. Každý z nás si přeje, aby jeho newsletter či trigger e-mail úspěšně dorazil do schránky klienta.

Před zdařilým doručením prochází zpráva antispamerovým filtrem. Pokud se mu něco nezdá, skončíte ve spamu, nebo v lepším případě ve složce hromadné / promoakce. Jak se proti tomuto zásahu bránit?

Následující faktory pomohou, aby rozhodování filtru dopadlo ve váš prospěch.

1) TEXT

Jak už víte z článku naší redaktorky Elišky, gramatika je základ. Text plný chyb a překlepů nepotěší filtr ani příjemce. Raději jej proto vícekrát překontrolujte.Při psaní se vyhněte výrazům jako: akce, sleva, 100 %, výhra… Pár zmínek určitě neuškodí, ale přesto je dobré hledat synonyma – zpráva bude pak zajímavější i pro samotného čtenáře. Používáte vykřičníky, verzálky nebo smajlíky k upoutání pozornosti? Pozor! Při jejich nadměrné koncentraci by se vám to mohlo vymstít. Některé e-mailové služby zobrazování emotikonů ani nepodporují. Máte tedy o důvod víc, proč je nepoužívat.

2) ODKAZY

Také u odkazů se vyplatí zkontrolovat jejich správnost. Špatně napsaný odkaz by filtr určitě nepotěšil. Vhodné je využívat celé jejich znění – tedy i s http:// nebo https://. Omezte využívání zkracovačů URL a stránek, které se přesměrovávají na jiné. Odkazy přidávejte viditelně a neskrývejte je.

3) KÓD

Čistý a správně napsaný kód je též důležitou prevencí. Správnost kódu může ověřit buď způsobilý IT pracovník nebo tak můžete učinit  sami pomocí validátoru. Jsou-li v e-mailu obrázky, měly by mít smysluplný název a obsahovat alt popisky. Dejte si také pozor, ať jejich poměr není vyšší než poměr textu. Nekombinujte velké množství fontů a barev. Barva textu by měla být vždy kontrastní k barvě pozadí, aby filtr nenabyl dojmu, že chcete něco skrývat.

4) NASTAVENÍ DNS

Nesmíme zapomenout ani na řádné vyplnění DNS (Domain Name System) záznamů. Pro nás teď budou nejdůležitější takzvané TXT záznamy. Mezi ně patří například SPF, DKIM nebo DMARC. SPF (Sender Policy Framework)  ověřuje IP adresu odesílatele a určuje tak, které počítače mohou odesílat poštu z vaší domény.  DKIM podpis (DomainKeys Identified Mail) kontroluje pravost  odesílatele, a  dává najevo, že zpráva nebyla cestou mezi odesílatelem a příjemcem změněna.  DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance) je systém pro validaci e-mailových zpráv, zachytává falešnou poštu zneužívající vaši doménu. Tyto  záznamy zvyšují důvěryhodnost a snižují riziko zařazení do spamu.

5) OSTATNÍ

Nezapomínejte ani aktualizovat databázi svých kontaktů. Kaźdý e-mail  by měl obsahovat viditelné tlačítko na zrušení odběru. Pokud příjemci toto tlačítko nenajdou a nahlásí vás jako spam, sníží tak vaši důvěryhodnost. Časem by se tedy mohlo stát, že vaše zprávy budou do spamu padat automaticky. Využívejte FBL (Feedback Loop) – dostanete zpětnou vazbu reakcí příjemců, převážně pak při nahlášení  spamu. Výsledky budete moct vyhodnocovat a přizpůsobovat jim svou korespondenci. Určete si pravidelnost. Není dobré zprávy posílat jedou za rok, kdy o vás příjemce už nebude vědět, ale ani každý týden, kdy si všechny zprávy ani nepřečte. Je vhodné, aby emaily dostávali jen skuteční zájemci. 

Doručitelnost vašeho e-mailu si můžete ověřit třeba na stránce Mail Tester.  Doufáme, že jste se dozvěděli opět něco nového, a přejeme šťastné doručení veškeré vaší korespondence.

Ohodnoťte tento článek

Dominik Badošek
Autor
Dominik Badošek

Hodnocení:
Více článků od autora