Tápete v monetizaci? S námi již nebudete!

Máte nápad na super aplikaci či webový projekt? Pokud ji budete chtít neustále rozvíjet a vylepšovat, bez financí se pravděpodobně neobejdete.
Už v době psaní business plánu byste tedy měli vědět, jaký typ monetizace zvolíte. Tápete, jaký způsob zpoplatnění zvolit či který je pro vás ten správný?
Tento článek je přímo pro vás!

1. Reklamy 

První variantou může být například umístění reklamy do aplikace. Jedná se o jednu z nejrozšířenějších monetizačních strategií, která vám nabídne předvídatelný zisk. U zákazníků se však s nadšením nesetkáte. Uživatele by reklamy mohly rušit a kazit tak pocit z využívání aplikace. Mnohé reklamní formáty mohou dokonce rozházet design vaší aplikace.

2. Verze bez reklam

V případě, že jste zvažovali umisťovat do své aplikace reklamu, jistě jste pomysleli i na verzi bez reklam. Uživatelé, které ruší reklamy, ale jinak si vaši aplikaci oblíbili, mnohdy ocení zakoupení verze bez reklam. Tato monetizační strategie je ideálním doplňkovým zdrojem příjmů.

3. Freemium

Jednou z dalších oblíbených strategií je tzv. freemium. Spočívá v tom, že dáte uživateli ochutnat lákavou, ale omezenou verzi aplikace. Omezení by nemělo být moc radikální, ale ani příliš volné. Je potřeba najít zlatý střed. Jestli zákazníka dostatečně zaujme free verze, rádi sáhnou i po profi balíčcích. Balíčků může být klidně vícero, aby si zákazník mohl vybrat ten nejvhodnější. Platba je nejčastěji pravidelná – měsíční nebo roční.

4. Předplatné

I s tímto typem se můžeme setkat poměrně často. Zákazník si předplácí užívání vaší aplikace na určitou dobu. Obecně lze říct, že při objednání na delší období cena klesá. Například měsíční úhrada činí 125 Kč, roční 1250 Kč, nikoliv 1500 Kč. Předplatné je ideální volba pro aplikace, které lidem takřka dennodenně usnadňují život. 

5. Zpoplatněné stažení 

Další druh představuje zpoplatněné stažení přímo z obchodů s aplikacemi. Je třeba myslet na to, že majitelé si z placených aplikací berou provizi. Největším problémem této strategie je, že uživatelé neradi platí za nevyzkoušené produkty.

6. Platby přímo v aplikaci 

Není vaše aplikace určená pro každodenní používání a možnost předplatného? Pak je pro vás vhodná třeba možnost jednorázových nákupů v aplikaci. Může se jednat o bonusové balíčky s funkcemi, platbu za vykonání určité služby, kterou vaše aplikace poskytuje apod. – například cena za zvektorování pěti obrázků.

S těmito šesti monetizačními strategiemi se setkáte pravděpodobně nejčastěji. Nemusíte se však omezovat pouze na jednu jedinou. Můžete jich využívat hned několik najednou. Doufáme, že vám článek pomohl najít nejlepší variantu právě pro vaši aplikaci.

Ohodnoťte tento článek

Dominik Badošek
Autor
Dominik Badošek

Dominik rád píše, čte a zajímá se o technologie. Na blogu Soutěž & Podnikej je tak autorem nejen technologických článků. Do týmu se přidal po absolvování 5 ročníku.

Hodnocení:
Více článků od autora