Ohlédnutí absolventa Vladimíra Potapova: „Měli jsme hodně služeb, ale nevěděli, jak je zpeněžit.“

Zdravím všechny čtenáře blogu Soutěž & Podnikej. Jmenuji se Vladimír, je mi 19 let, pocházím z Českých Budějovic a jsem absolventem 4. ročníku tohoto programu. Dnes bych ti rád představil některé ze svých projektů, svěřil se s úspěchy, nezdary a možná tě i inspiroval na tvé vlastní cestě byznysem. Dozvíš se, jak jsem narazil při zakládání firmy či tvorbě týmu, nebo jak pandemie ovlivnila i naši produkci.

Kinokavárna v Soutěž & Podnikej

Jak už napověděl nadpis, programu jsem se zúčastnil s projektem Kinokavárna. Při absolvování jsem se dozvěděl, že k realizaci bude třeba získat finance v hodnotě téměř 6 milionů korun. Tento fakt by mohl někoho odradit, avšak mně dodal o to větší odvahu. Začal jsem hledat prostory a zapsal se do další podnikatelské soutěže s cílem oslovit investory. Ta byla bohužel zrušena z důvodu pandemie. Ovšem i díky nové a neznámé krizi jsem získal čerstvý pohled na vlastní podnikání.

Můj první projekt

Ještě před soutěžemi jsem rok bojoval, a to se svým prvním byznysem – projektem s názvem GridTech. Mým původním záměrem bylo nabízet počítačový servis v obci. K založení s. r. o. jsem v té době potřeboval pomoc rodičů, jelikož mi ještě nebylo ani 18. Podpořili mě ve výsledku také finančně – jinak můj počáteční kapitál tvořily pouze peníze, které jsem si vydělal prostřednictvím brigády.

Do týmu jsem vítal lidi, kteří měli podobné zájmy a cíle jako já sám. Chtěli mnohem více než pracovat v rychlém občerstvení a dělat, co je opravdu baví. Díky tomu máme ve firmě příjemné pracovní prostředí skládající se převážně ze studentů ve věku od 16 do 25 let.

Ze začátku se zapojil i můj mladší bratr. Nikdy nezapomenu, jak nám zavolal náš první zákazník. Byl to důchodce, který potřeboval pomoct s Wi-Fi připojením, což je sice práce na 5 minut, ale my byli i tak moc šťastní a hrdí. Postupem času se přidali kamarádi či spolužáci, jež se zajímali o PC servis. Začali jsme s tvorbou log, programováním, focením. Kvůli své nezkušenosti jsem však občas přijal i věci, za které bych se dnes možná trochu styděl. Celý svět obchodu jsem tenkrát viděl přes růžové brýle a měl pocit, že formuji velkou společnost, jako jsem o tom čítával v knihách a odborných médiích.

GridTech několikrát tvrdě narazil. Měli jsme hodně služeb, ale nevěděli, jak je zpeněžit; nedokázali jsme najít žádné zakázky. Důležitý byl i fakt, že můj tým postrádal odhodlání a vážnost při naplňování našich cílů. Přesto jsem se nevzdal svojí vize a i nadále věřím v mladé lidi. Chci, aby ve svojí práci nacházeli smysl a také radost.

GridTech dnes

Naší hlavní službou je momentálně počítačový servis, jemuž věnujeme nejvíce času i energie. Pro zákazníka sestavujeme PC podle jeho vlastních potřeb – ať už v souvislosti s cenou či výkonem. Celý průběh s ním konzultujeme a teprve poté posíláme hotový produkt. Máme pár kamenných poboček v Českých Budějovicích, ale naše zaměření nám umožnuje dělat objednávky po celé České republice. Jednou jsme počítač doručovali dokonce až na Slovensko.

Firma však zabíhá i do jiných sfér. Pod vedením mého mladšího bratra funguje například oddělení GridTech Production, které má za úkol přípravu našich reklamních videí. Zjistili jsme totiž, že nejefektivnější způsob reklamy pro nás představují média, jako je například YouTube. Na našem kanálu představujeme nové produkty, ale i vzděláváme sledující v oblastech technologií a počítačů.

Fusion Mask

Nedávno jsme na trh pustili nový produkt – GridTech Fusion Mask. Pracovali jsme dlouho na zlepšení její kvality i designu, hledali ten nejlepší materiál, vystavovali ji různým podmínkám. Poté jsme masku dávali na vyzkoušení lékařům, sportovcům. Prošla všemi kontrolami a konečně po 3 týdnech testování byla nabídnuta k prodeji.

A proč že je zrovna náš produkt ten pravý?

  • Maska je recyklovatelná díky výrobě z eco-friendly materiálu.
  • Tělo produktu se skládá ze dvou odnímatelných částí a filtr se dá jednoduše vyměnit. Masku tak lze mít na sobě každý den a vždy bude připravena pro další použití.
  • Používáme hydrofobní filtr s technologií „melt-blown”, jenž chrání nejen před viry, ale i před bakteriemi a plísněmi.
  • Nabízíme masky pro muže i ženy, které se liší svou velikostí.
  • Nezapomněli jsme ani na vyjádření individuality. Součástí nabídky je i možnost přidat například text, emotikonu nebo logo firmy.

I pro Fusion Mask jsme samozřejmě natočili krátké video, na které se můžeš podívat ZDE.

Na závěr bych chtěl popřát štěstí všem začínajícím podnikatelům, jako jsem ostatně i já sám. Ani ty se nikdy nevzdávej a jdi za svými sny! Neboj se zkoušet nové věci, testovat. Jinak to ostatně ani nepůjde!

Autor: Vladimír Potapov
Editor: Šárka Dvořáčková

Ohodnoťte tento článek

Šárka Dvořáčková
Autor
Šárka Dvořáčková

Šárka úspěšně absolvovala 4. ročník programu S&P. Ve společnosti aktivních studentů se jí zalíbilo natolik, že se přidala k organizačnímu týmu soutěže. Nyní je pravou rukou Martina a stará se o operativu programu. Ve volném čase Šárka ráda posedává u šálku kávy, čte nebo se obklopuje svými nejbližšími.

Hodnocení:
Více článků od autora