Nástroje pro podnikatelskou symfonii

Každý podnikatel k práci nutně potřebuje prostředky, díky kterým dotáhne nápad až k cílové čáře. U myšlenky to totiž zdaleka nekončí, a proto jsme v aplikaci nabídli soutěžícím mnoho odkazů a návrhů pro tvorbu prvního prototypu a jeho validaci. Jste též na startu kariéry ve světě businessu? Nenechte si ujít několik našich tipů, jak dovést své dílo k první realizaci.

Kam se hrabe kutil Tim

K velkým městům patří velké komunity, proto vás určitě nepřekvapí, že mnoho dílen, kde mohou nejen mladí tvořit, se nachází v Ostravě, Plzni, Brně a Praze. 

V druhém největším městě republiky najdete například FabLab, který spolupracuje s Jihomoravským inovačním centrem a má k dispozici 21 přístrojů – 3D tiskárny, laserovou řezačku nebo programovatelné šicí stroje a další. Nemusíte však přijít jako mistr ani jako tovaryš, stačí se s poplatkem 149,- Kč na měsíc stát učedníkem.

V Ostravě se nachází obdoba stejného konceptu – Fajna Dilna. Poskytuje svým členům prostor a technické zázemí k realizaci řemeslných projektů. 

V Plzni můžete kromě světoznámého pivovaru zavítat do DEPO2015, kde se propojuje kultura s byznysem. K nabídce se váží nejen dílny a ateliéry, ale i tržnice nebo sály pro výstavy, konference a divadlo.

Plno smíchu se ozývá i z komunitní zóny pro všechny makery – Next Zone v Praze. Tak neváhej a směle se přidej mezi kutily!

Programuj bez kódů

Pokud se o vašem podnikání lidé dozví, co udělají jako první? Napíší vaše či firemní jméno do internetového vyhledávače a pokusí se o vás zjistit víc. Pro tuto situaci je nutné mít připravené webové stránky, jež potencionálního zákazníka okouzlí natolik, aby se zajímal i nadále a objevil pravou hodnotu produktu či služby.

Pro kódováním nepolíbené duše doporučujeme ze startu vyzkoušet stránky, jako jsou Launchrock, Wix nebo český Webnode.

V případě, že koncept vašeho projektu spočívá v aplikaci, neleňte a zkuste si její minimální životaschopnou verzi vytvořit sami. Využít lze třeba program Appsbuilder nebo Appsbar Taková zkušenost vám pomůže do budoucna vychytat mnoho much, nočních můr a dalšího hmyzu. 

Trailer podnikavosti

Abyste upoutali pozornost, použijte stejnou taktiku jako filmaři a vytvořte trailer, jenž bude reprezentovat vaši myšlenku. Dáte tak lidem vědět, na co se mohou těšit. Ideální nástroj v odvětví animací představuje například Powtoon nebo Animaker. Ze všestranných a bezplatných pomocníků v oblasti videí vám dále doporučujeme Promo.com.

Výběr z bankomatu

Při budování svého milionového podniku, budete muset vytvořit desítky až stovky grafik. Kde ale má člověk neustále brát nový a kvalitní materiál? Banky neslouží jenom pro peníze – vypůjčit si můžete i pěkné fotografie, a to bez úroků. Schránky plné bezplatných obrázků jsou například Pixabay, Foter, Freepik nebo Unsplash.

První dojem

Stejně jako webové stránky nebo vizuály na sociálních sítích, tak i logo a celkový design vytváří ten nejdůležitější – první – dojem. Záleží na něm, jak a jestli vůbec si vás lidé zapamatují. Není radno ho podcenit. 

Pro ty z vás, co nejsou zběhlí ve schopnostech klasického Photoshopu, doporučujeme jednoduššího, ale přitom velice praktického pomocníka – Canvu. Navrhnete v ní úplně všechno od postů, přes prezentace, po dárkové poukazy. Pokročilejší tvorbu pak zvládnete například ve Figmě. Ta už pro některé bude představovat tvrdší oříšek, nabízí však skvělé prostředky a orientaci v rámci komplikovanější práce.

Samotnému logu věnujte opravdu dostatek času. Nezapomeňte, že v zákaznících musí zanechat stopu, a to pouze v dobrém slova smyslu. Jedná se o vaši značku, jméno, image. Pro první návrh můžete vyzkoušet Freelogodesign nebo Logomaker.

Dotazník s vlastním životem

Před i po tvorbě vašeho MVP – minimálního životaschopného produktu – vás čeká důležitá validace. Přestože nejlepší způsob k jejímu provedení je a vždy bude osobní rozhovor, pro získání zpětné vazby lze využít i dotazníky. Ideálním řešením jsou Google Forms, kde tvoříte zcela zdarma a pomocí odkazu vyšlete formulář do světa, kde si už bude bloudit po vlastní ose. Z dalších nástrojů pro sbírání informací přímo od zákazníků můžeme dále zmínit Suvio nebo Survey Monkey.

Prostředků, které nám dennodenně usnadňují život je dnes opravdu hodně. Doufáme však, že v našich doporučení najdete mnoho věrných přátel, kteří vás budou provázet na cestách světem businessu. 

Napadá vás pomocník, bez něhož nemůžete žít a v dnešním příspěvku jste ho nenašli? Pošlete nám své tipy na Instagram nebo Facebook! Třeba právě ten zmíníme v příštím článku o nepostradatelnostech každého podnikatele.

Ohodnoťte tento článek

Eliška Tajovská
Autor
Eliška Tajovská

Eliška se ve volném čase nejraději věnuje knihám a psaní nejen soutěžních povídek. V týmu Soutěž & Podnikej zastává funkci šéfredaktorky. Zúčastnila se také čtvrtého ročníku programu, a to se svojí kamarádkou Šárkou, naší nynější manažerkou. Elišku najdete a můžete sledovat na sociálních sítích - Facebooku a Instagramu.

Hodnocení:
Více článků od autora
Přejít k navigační liště