Nastartujte sociální sítě svého podnikání

Sociální sítě jsou nedílnou součástí prezentace vlastního byznysu. Slouží jak ke komunikaci se stálým zákazníkem, tak k vyhledávání těch nových. Díky nim se zároveň dostáváte do povědomí lidí, kteří produkt aktuálně nepotřebují, ale rozhodně by bylo dobré, kdyby o něm do budoucna věděli. Protože kde budou hledat jako první, když už budou znát ten váš?
Pokud však se sociálními sítěmi teprve začínáte, pak je tento článek přímo pro vás. Připravili jsme totiž několik tipů, které vám pomohou profily vašeho podnikání správně nastartovat.

Cílovka, cílovka, cílovka

Určitě jste už při rozjíždění svého podnikání řešili, jaká je vlastně cílová skupina vašeho produktu či služby. Nemělo by být těžké si odpovědět, ale je důležité myslet i na to, co tuto skupinu zaujme a jak se prezentovat, aby ji vaše práce na první pohled přilákala. Nesouvisí jen s tím, jakým způsobem budete se zákazníky komunikovat, ale taktéž se zdánlivě banálními prvky, jakým je například  barevné spektrum používané na vašich firemních profilech.

Jistě již máte vypracovaný model svého vzorového zákazníka. Zkuste brainstormovat, co by takovou osobu oslovilo nejvíce a co na sociálních sítích nejčastěji vyhledává. A používá vůbec sociální sítě?

I kdyby vaší cílovou skupinou byli například senioři, stále můžete zaujmout jejich rodinné příslušníky, kteří pro ně daný produkt či službu hledají. Proto na sociální média určitě nerezignujte ani v takovém případě.

Kde se můj zákazník nachází?

Tím je myšleno – na jakých sociálních sítích se pohybuje? Na Facebooku bude totiž  vyhledávat něco odlišného než například na Instagramu a pohybuje se zde v jiných sociálních bublinách. Rozhodně si určete, jakým způsobem budete na jaké síti vystupovat a proč. Zamyslete také nad tím, jak budou jednotlivé komunikační kanály fungovat mezi sebou. 

Nejrozšířenější sociální sítě jsou nyní bezpochyby Instagram a Facebook – o práci na těchto dvou platformách pro vás dokonce chystáme další články. Poslední dobou však boom zažívají i jiné platformy – například TikTok. Ten se však hodí spíše pro komunikaci s mladší generací.

Stále zde visí otázka, jak a čím rozlišit vaše vystupování na jednotlivých komunikačních kanálech. Mapujte, tvořte, zkoumejte a hlavně zdůvodňujte jednotlivé kroky.

Dobře, hotovo, založil jsem si profil a…

Pokud již máte profily založené, dejte si práci s tím, abyste vyplnili veškeré důležité informace, které po vás jednotlivé sítě požadují. Ať už se jedná o chytlavé bio, kontaktní údaje, či vaše webové stránky – myslete opravdu na všechno. Nejen, že tím každému, kdo na váš účet narazí, poskytnete dostatek informací, ale také budete působit důvěryhodněji.

A jak to celé rozjet?

Jste už ve fázi, kdy přesně víte, co a proč chcete sdílet? Upravili jste obsah cílové skupině? Jste připraveni vydat první příspěvek? Tak jen do toho! Rozhodně však nezačínejte tak, že mezi jednotlivými posty budou měsíční intervaly. Musíte být pravidelní, hlavně ze začátku se vyplatí sdílet na denní bázi.

Marketing není jen o kreativitě, ale i datech

Dívejte se, v jakou denní dobu se u vás sledující nejčastěji zdržují a jaké příspěvky mají největší úspěch. Podle těchto dat poté  neustále přizpůsobujte sdílený obsah.

Jak jsme již zmínili, následovat budou i další články, tentokrát více zaměřené na konkrétní sociální sítě. Určitě se tedy máte na co těšit! Čekání si můžete zkrátit tím, že začnete Soutěž & Podnikej sledovat na Facebooku, Instagramu nebo LinkedInu. A ano, rozhodně se nemusíte ostýchat podobným způsobem propagovat i vaše podnikání.

Ohodnoťte tento článek

Šárka Dvořáčková
Autor
Šárka Dvořáčková

Šárka úspěšně absolvovala 4. ročník programu S&P. Ve společnosti aktivních studentů se jí zalíbilo natolik, že se přidala k organizačnímu týmu soutěže. Nyní je pravou rukou Martina a stará se o operativu programu. Ve volném čase Šárka ráda posedává u šálku kávy, čte nebo se obklopuje svými nejbližšími.

Hodnocení:
Více článků od autora