Jde to i zeleněji, říkají tvůrci projektu SaDGreen

Pojďme se podívat na zoubek projektu SaDGreen a dalším dvěma finalistům, Vladimiru Potapovi a Matoušovi Novotnému, kteří v regionálním kole v Českých Budějovicích vybojovali zlatou příčku a postoupili tak až do republikového finále Soutěž & Podnikej.

Slovo úvodem

S nápadem kluci přišli během společného výletu do Holandska. Tam je místo tradičních dřeváků zaujaly všudypřítomné skleníky. Vzpomněli si, jak neefektivně využívají půdu zemědělci v České republice, a když tento fakt postavili do kontrastu právě s funkčními, pokrokovými skleníky a vyspělými technologiemi, okamžitě v nich spatřili potenciál a dali vzniknout novému podnikatelskému záměru.

Ve zkratce se jedná o franšízový systém, v němž si farmář, statkář, zemědělec nechá od SaDGreen postavit skleník na míru. Díky svým zkušenostem mu pak tým poradí, jaký produkt bude při jeho okolnostech ideální pěstovat, a v závěru zajistí také distribuci plodin do obchodních řetězců. Vždy bude záležet na finančních možnostech, technické stránce pozemku a přírodních podmínkách, avšak obecně lze říct, že si takový skleník budete moct pořídit, ať už žijete v zelené nížině či špičatých horách.

Celý projekt má ještě širší plány. První realizaci a výstavbu plánují kluci uskutečnit v nadcházejících 12 měsících. V dalších letech je čeká testování technologií, budování ekosystému a odstraňování chyb z procesu. Během pěti let bychom již měli skleníky SaDGreen potkat v každém koutě naší republiky.

Kroky programem Soutěž & Podnikej

První akcí byla pro kluky tvorba landing page, s níž poté přímo oslovovali farmáře a zemědělská družstva. Kromě důležité zpětné vazby získali prostor na navázání spolupráce. Slabinu naopak pocítili v popisu nápadu. Nemůžeme se jim divit – franšízový systém skleníků u nás není zrovna typickým konceptem. Do republikového finále se proto tyto nedostatky snaží odstranit, aby zazářili ve své plné kráse.

Kontakty, kontakty a ještě jednou kontakty

Kluci se musí pořádně otáčet, aby dosáhli svého. Komunikují nejen s lidmi, kteří by o  stavbu skleníku stáli, ale shání i finanční podporu od investorů. Momentálně jednají také se společností NWL, jež jako první v České republice využívá inovační holandské skleníky a jejich vymoženosti, ovšem v poměrně větším měřítku. 

Přidaná hodnota produktů

Označení BIO je to poslední. Hlavní motivaci pro tým představuje posun českého zemědělství na vyšší úroveň a snížení objemu dovážených plodin. Věděli jste, že 83 % okurek, které se objeví na pultech našich supermarketů, nepochází z tuzemských zdrojů? Je přitom dokázáno, že se mnoho lidí přikloní raději ke kvalitě zboží než k jeho ceně.

Na sociálních sítích projekt dosud nenajdete a největšími fanoušky tak zůstávají mamka s taťkou. Zcela izolovaní od světa však kluci nejsou – pouze se svými investory a budoucími zákazníky upřednostňují komunikovat jiným způsobem. Podporu prý cítí i od svých známých statkářů, kteří se už nemohou dočkat, až si skleník sami  pořídí.

Ohodnoťte tento článek

Šárka Dvořáčková
Autor
Šárka Dvořáčková

Šárka ráda píše a čte, u nás v týmu se proto prosadila jako redaktorka. Do její kompetence také spadá komunikace se školami a dalšími institucemi.

Hodnocení:
Více článků od autora