Dejte o sobě vědět

Vítáme vás u druhého dílu série Jak a kde se prezentovat online. Pokud jste na ni dosud nenarazili, doporučujeme nejprve mrknout na první část Hra se slovy: Jak vyzrát nad nepřítelem slohem, kde se dozvíte, jak zanechat dobrý dojem v psané online komunikaci, a zopakujete si základy ke tvorbě profesionálního e-mailu.
Dnes se zaměříme na kanály a způsoby spojení, které lze ve virtuálním světě k osobnímu marketingu využít.

Sociální sítě

Jestli se najdou tací, které na sociálních sítích dosud nepotkáte, určitě o nich alespoň slyšeli a tuší, jak fungují. Není tedy divu, že kromě osobních profilů vznikají také ty firemní, kde se prezentují jak malé, tak i velké společnosti, služby, produkty, startupy. Pravidelným užíváním sociálních sítí udržujete se zákazníkem stálý kontakt, díky němuž zůstáváte či se dostáváte do jeho povědomí.

Pojďme se podívat na příklady využití sociálních sítí velkými firmami:

  • Upravte svůj produkt či službu na základě získaných dat: Společnost PepsiCo vyvinula díky shromážděným informacím o chování zákazníků nový druh oblíbeného nápoje Mountain Dew. 
  • Udělejte rušno ještě před zahájením prodeje: Předtím, než vstoupil Ford na americký trh se svým novým modelem Fiesta, zahájil široké propagační hnutí stejného označení. V rámci kampaně daroval Ford sto těchto automobilů influencerům, kteří zkušenost sdíleli svým sledujícím na sociálních sítích. Výsledkem bylo 6,5 ​​milionu zhlédnutí na YouTube a 50 000 žádostí o další informace, většinou od řidičů vozidel jiných značek než Fordu. Po zahájení prodeje v roce 2010 bylo během šesti dnů Američany nakoupeno přibližně 10 000 automobilů.

Přestože se dnešní generace od Facebooku odklání, i tato platforma nabízí jisté výhody týkající se online marketingu. Jmenujme například:

  • budování a zlepšování brand image;
  • prezentaci společnosti na trhu;
  • využití sítě k průzkumu trhu, ve smyslu monitoringu konkurenčního spektra, ale také vývoje názorů publika;
  • vytváření Facebook skupin lidí s podobnými zájmy skvělých pro networking;
  • cílenou reklamu. 
YouTube

Co nás zaujalo zrovna na této sociální síti? Věděli jste, že…

  • YouTube má více než 2 miliardy přihlášených uživatelů za měsíc.
  • Jedná se o druhou nejnavštěvovanější stránku na světě hned po mateřské společnosti Google a druhou nejpoužívanější sociální platformu – v tomto případě se na prvním místě nachází Facebook.
  • Diváci ve věku od 18 let tráví na YouTube v průměru 41,9 minut denně.

Prostřednictvím YouTube můžete publikum seznámit a edukovat o svém produktu či službě. Oblíbeným se stal také sponzoring, kdy podobně jako Ford směníte s tvůrci vzorky zdarma za zpětnou vazbu v jejich videích.

Firemní profil na Google a Seznam

Následují dva naše osobní tipy. První – profily Moje firma na Googlu či Firmy.cz od Seznamu – jsme vybrali z toho důvodu, že při vyhledávání na těchto dvou platformách slouží jako jednoduchý rozcestník. Zákazník má během chvilky všechny základní informace od kontaktních údajů klidně až po výčet produktů. Rozhraní si lze navíc snadno přizpůsobit dle vlastních potřeb.

Newsletter

Druhé doporučení představuje newsletter. Náš dochází každý měsíc možná i do vaší emailové schránky. Že ne? Napravte to ještě dnes! Stačí se přihlásit k odběru na webu Soutěž & Podnikej.

Pomocí pravidelné měsíční komunikace informujete zákazníka o aktualitách souvisejících s vaším projektem a nadcházejících plánech. Nabídněte mu svůj výrobek za akční cenu, připomeňte mu slevovou nabídku na toto období. Oplátkou očekává srozumitelnost a profesionální přístup. Jak takovou zprávu napsat si můžete připomenout ve zmiňovaném 1. dílu.

K distribuci se užívají specializované systémy pro hromadnou korespondenci. Nezapomeňte však, že před odesláním potřebujete podle pravidel GDPR ještě aktivní souhlas příjemce.

Tiskoviny, online publikace

Ani taková tisková zpráva nemusí být marným pokusem, proto také na ni okrajově nahlédneme. Ocitl se váš startup ve zlomovém bodě? Prošli jste si důležitou etapou vývoje či zažili neopakovatelnou událost a myslíte, že by stálo za to se o zkušenost podělit se širším publikem? Napište o ní.

Náležitě upravenou tiskovou zprávu odešlete do redakce – dejte si tu práci s výběrem média a kontaktů. Kdo ví? Třeba se objevíte v příštím speciálním vydání!

Webová stránka

Účel a pravidla tvorby vlastních stránek – ať už osobních či firemních – vám prozradíme již v brzy ve třetí a závěrečné epizodě řady Jak a kde se prezentovat online.

Jaká cesta bude pro vás ta pravá? Chcete si o některé z nich udělat detailnější obrázek? V tom případě nepřestávejte sledovat náš Blog, kde pro vás náš redaktor Honza chystá poslední díl série, v němž se pobavíme o tvorbě vlastního webu. Stay tuned!

Ohodnoťte tento článek

Šárka Dvořáčková
Autor
Šárka Dvořáčková

Šárka úspěšně absolvovala 4. ročník programu S&P. Ve společnosti aktivních studentů se jí zalíbilo natolik, že se přidala k organizačnímu týmu soutěže. Nyní je pravou rukou Martina a stará se o operativu programu. Ve volném čase Šárka ráda posedává u šálku kávy, čte nebo se obklopuje svými nejbližšími.

Hodnocení:
Více článků od autora
Přejít k navigační liště