“Rychlotvorba” prezentace na webových stránkách

Máte nápad a chcete ho prodat. Kde vás ale mají zákazníci najít? Budete raději chodit ode dveří ke dveřím a nabízet produkty na potkání, nebo si vytvoříte webovou stránku, která bude prodávat za vás?
Internetové stránky představují nepostradatelný prvek prezentace každé firmy a zvyšují jak důvěryhodnost, tak i profesionalitu. Pro uzavření naší série Jak a kde se prezentovat online, se proto v tomto článků seznámíme s tvorbou takových jednoduchých internetových stránek – ať už pro představení produktu, služby či osobního portfolia.

Tak snadno jak si pamatujete cestu do nejbližšího supermarketu, je nutné, aby si zákazníci pamatovali cestu na váš web. Bez zacházení do technických detailů máme na mysli internetovou doménu, přes kterou se lidé na vaše stránky dostanou. Při vymýšlení domény je dobré mít na paměti následující rady:

  1. Doména musí být zapamatovatelná (Faktory, které toto ovlivňují, jsou například: délka domény, koncovka – nejlépe .com či .cz, snadná výslovnost, snaha o vyhnutí se znakům jako jsou například pomlčky).
  2. Neměla by se snadno splést s jinou, známější doménou – myslete na unikátnost.
  3. Máte-li jméno firmy, mělo by se zde promítnout.
  4. Pokud se zaseknete, lze si při tvorbě pomoct generátory doménových adres.

Jako registr domén osobně doporučujeme například GoDaddy.com, jež vám ihned po zadání odpoví, zda je doména dostupná, ale zároveň funguje jako generátor nových nápadů. Dle doménové přípony zaplatíte za jednu zhruba 100 až 300 Kč za rok, v případě nedostupnosti domény máte možnost kontaktovat majitele a zkusit ji vysmlouvat, avšak tyto obchody se mohou finančně vyšplhat velmi vysoko.

Tvorba jednostránkové prezentace ve WordPressu

Systém WordPress, jež umožňuje i netechnickým lidem za pár minut vytvořit webové stránky, je zdarma, avšak výdaje přijdou s webhostingem. Aby se lidé mohli přes internet připojit na váš web, soubory, které web tvoří, budou muset být uloženy na serveru. Odtud je bude daný server rozesílat přes internet do světa.

Mezi podniky nabízející webhosting patří například bluehost.com, hostgator.com či forpsi.com, kde za jednoduchý WordPress zaplatíte zhruba 65 Kč za měsíc. Některé ze zmíněných firem nabízí zvýhodněné balíčky i s doménou, tudíž je nutný průzkum z možných nabídek s tím, že většinou postačí ta nejlevnější nabídka. Cenově se totiž webhosting stupňuje dle výkonnosti, avšak jednostránkový WordPress s maximálně desítkami či stovkami uživatelů denně bude relativně nenáročný.

Pro přesný postup od vložení čísla kreditní karty na portál webhostingu až po plně funkční WordPress stránku doporučuji toto video v anglickém jazyce, v němž ovšem lze zapnout i české titulky.

Jakmile máte funkční WordPress, je čas designu a copywritingu, neboli psaní textů. Ve WordPressu se dále potkáte s pluginy, které slouží jako jakési mini-aplikace a doplňují základní WordPress o přidané funkce jako například zabezpečení, kontaktní formuláře či SEO (optimalizace pro vyhledávače). Velká část z nich je zdarma, avšak mnohé také vyžadují platby. To stejné lze nalézt i u šablon (v anglickém jazyce themes), jež fungují jako základní stavební kámen vzhledu téměř každého WordPressu.

Co se týče vzhledu a obsahu, určitě doporučuji inspiraci z 15 vybraných jednostránkových webů, jež naleznete zde. Při prvotním plánování a následné implementaci myslete na následující:

  1. Co, proč a jak to vlastně děláte? Člověk by měl během 5 sekund ihned vědět, co jste zač.
  2. Používejte jasné a zřetelné call-to-action – pokud se jedná o jednostránkovou prezentaci, nezahlťte návštěvníka webu příliš mnoho volbami a tlačítky, ale naopak vytvořte jednu či dvě výzvy k akci, které se přes stránku opakují.
  3. Uveďte kontaktní informace – e-mail, sociální sítě, prostě cokoliv, kde se s vámi mohou lidé spojit či kam mají poslat objednávku.
  4. Držte se brandingu – stanovte si jasnou linii vaší značky ať už ve smyslu barev, fontu, copywritingu či celkového designu (například minimalistický, futuristický či s nádechem humoru,…).
  5. Pro konkrétnější tipy a rady pro psaní textů vyražte na první díl této série Jak a kde se prezentovat online!

Pokud byste si přáli vytvořit na WordPressu i eshop s platbami, skvěle vám poslouží plugin WooCommerce. O krok dále lze poté mluvit i o vývoji vlastní webové či mobilní aplikace, jež jsme řešili v dvoudílné sérii Vývoje vlastní aplikace.

Zdroje jež vám mohou posloužit k designu stránek:

Tímto končí naše třídílná série Jak a kde se prezentovat online. Na co se však můžete těšit příště? Nová posila týmu Soutěž & Podnikej, Dominik, vám shrne informace o akceleračních programech v České republice a odhalí, co se za nimi opravdu skrývá.

Ohodnoťte tento článek

Šárka Dvořáčková
Autor
Šárka Dvořáčková

Šárka úspěšně absolvovala 4. ročník programu S&P. Ve společnosti aktivních studentů se jí zalíbilo natolik, že se přidala k organizačnímu týmu soutěže. Nyní je pravou rukou Martina a stará se o operativu programu. Ve volném čase Šárka ráda posedává u šálku kávy, čte nebo se obklopuje svými nejbližšími.

Hodnocení:
Více článků od autora