Sociální sítě nikdy nenahradí web. Neváhejte a udělejte si ho hned na začátku podnikání

S rostoucí mocí sociálních sítí se některé projekty i firmy domnívají, že si s nimi vystačí. Mít web se ale stále vyplatí. Proč? 

Slouží například k budování komunity a zajišťují důvěryhodnost a kredibilitu vašeho podnikání. Při správném nastavení SEO zvyšujete dosah a klienti na vás snáze narazí. Webové stránky jsou často vůbec prvním kontaktem se zákazníkem, nepodceňte je.

Jistota domény

Pokud jste se rozhodli s webem počkat, zaregistrujte si alespoň doménu. Časem stoupá riziko, že vám někdo váš vysněný název zabere (může jít o omyl, ale i o úmyslný čin). Vy byste se tak museli buď dohadovat s dotyčným, co doménu zakoupil (tuto informaci naleznete v registru domén na webu CZ.NIC), nebo měnit jméno vašeho již vybudovaného projektu. Předejděte těmto problémům včasnou registrací domény.

Levné ale efektivní 

Co se provozu webu týče, bude vás stát přibližně jen něco málo přes tisícovku ročně. Do začátku vám k tvorbě poslouží některý z online nástrojů, kde si web vytvoříte snadno na pár kliknutí ale levně. Později se vyplatí nechat si vytvořit profi webové stránky na míru nebo využívat pokročilejší funkce v PREMIUM plánech. Na to je však vhodné si počkat, až si projektem budete více jistí.

Dostupnost informací

Není nikdo, kdo by rád kupoval zajíce v pytli. Proto to nemůžete očekávat ani od vašich zákazníků. Chtějí znát základní informace jako kontakty, otevírací dobu a především vaši nabídku a ceny. Když je zaujmete, zjistí víc o vašem příběhu nebo si přečtou obchodní podmínky při zvažování koupi. Pamatujte, že lidé se nechají odradit velice rychle, nehodlají nic složitě hledat. Pokud nenajdou lehce všechny potřebné informace, přejdou ke konkurenci. 

Vyhledatelnost a důvěra

Ať člověk potřebuje najít řešení problémů, či už hledá konkrétní produkt, službu nebo třeba řemeslníka, nejčastěji se obrátí na nějaký vyhledávač. A to je ta správná šance přímo pro vás. Můžete tak zákazníka oslovit a získat na svou stranu – teda stránku. Při správně vyladěném SEO (optimalizace pro vyhledávače) vaše šance ještě vzrůstá. Čím více SEO vyšperkujete, tím výš se bude vaše stránka zobrazovat ve výčtu výsledků. Oslovujete tak lidi, kteří hledali něco, co s vysokou pravděpodobností nabízíte.

Když zákazníci narazí na zabezpečený a hezký moderní web, kde naleznou vše co potřebují, jejich důvěra určitě vzroste. 

Web vs. sociální sítě

Přestože je síla sociálních sítí takřka nepředstavitelná, web nahradit nedokáží. Limitují vás pravidla i samotné prostředí. Můžete si sice rozhodovat o grafice vašich příspěvků, ale vzhled samotné aplikace určitě neovlivníte. Nikdy nevíte, jaké kroky vývojáři plánují a zdali vám změnami v aplikaci v zásadě neznemožní tvorbu kontentu, tak jak ho vy potřebujete. Také nemůžete ovlivnit, když vaši sledující houfně utečou k jiným aplikacím, když se jim na dané platformě přestane něco líbit. Toto se vám na vašich stránkách stát nemůže. 

Na vlastním webu je design závislý pouze na vaši fantazii. A i obsah,  je tak o to více svobodnější. Navíc nezapomeňte, že spoustu informací zákazníci hledají pouze na webu a na sociálních sítích by je to absolutně nezajímalo. Na svých stránkách si vše upravíte podle potřeb, ať spravujete  drobný e-shop, jenom webovou prezentaci, kde se stručně představíte nebo máte velkou a rozsáhlou nabídku služeb.

Jak vidíte, i dnes mají webové stránky výhody, které jim nelze odepřít. Se založením moderních stránek pro vaši firmu není nikdy brzy. Tak proč se do toho nepustit hned

Zaujal vás tento článek? Na blogu Soutěž & Podnikej naleznete spoustu dalších zajímavých témat a rozhovorů, které by vám určitě neměly utéct.

Ohodnoťte tento článek

Dominik Badošek
Autor
Dominik Badošek

Dominik rád píše, čte a zajímá se o technologie. Na blogu Soutěž & Podnikej je tak autorem nejen technologických článků. Do týmu se přidal po absolvování 5 ročníku.

Hodnocení:
Více článků od autora