Jak na sociální sítě: Hurá na Facebook!

Náš článek věnovaný propagaci vlastního podnikání na Instagramu mnozí znáte. Nezapomněli jsme však ani na ostatní sociální sítě. Právě dnes se budeme věnovat Facebooku. Instagram jej překonal v počtu uživatelů, nicméně i tak se stále těší velké popularitě, a to již od roku 2004.

Možnosti příspěvků

Facebook může leckomu svým formátem spíše připomínat blog. Příspěvky se nacházejí na tzv. timeline, a to jak na hlavní stránce, kde se ukazují příspěvky vašich přátel a lidí, které sledujete, tak vašich oblíbených stránek a skupin, kde jste členy.

Stejnou zeď máte k dispozici i na vašem profilu a stránkách, co spravujete. Lze přidávat jak obrázky, tak videa a především také příspěvky plné textu. Na rozdíl od Instagramu je totiž Facebook přívětivější k čistě písemnému obsahu. To však neznamená, že byste měli zapomínat na vizuální stránku! Ta je důležitá vždy, nehledě na sociální síť.

Můžete taktéž přidávat tzv. stories, která zmizí po dvaceti čtyř hodinách, nicméně na Facebooku se nejedná o tak používaný a hodnotný formát jako na Instagramu. Pro sdružování komunity však může fungovat lépe! Čím? Povíme si v dalším odstavci!

Skupiny a události

Za předpokladu, že spravujete facebookovou stránku vašeho podnikání, neváhejte své zákazníky slučovat za pomocí skupin s jednotným tématem. Máte kreativní byznys, pomocí kterého klienti popustí uzdu své fantazii? Vytvořte skupinu, kde budou moci sdílet svá díla a nápady!

Velmi podobný princip funguje s událostmi. Máte zrovna zprovoznit novou službu či produkt? Neváhejte vytvořit událost a sdílet v ní exkluzivní informace! 

Události můžete spojit i s online streamy, které taktéž mohou být zajímavou formou propagace, pokud chcete klientům ukázat průběh eventu z první ruky.

Vizuální stránka

Nakonec se paradoxně zaměříme na první krok při tvorbě obsahu. Ještě dříve, než budete sdílet všechny příspěvky, události a akční nabídky, musíte svou stránku na celý tento proces přichystat. Určitě připravte profilovou fotku, úvodní fotku, a jak už zmiňujeme v instagramovém článku, nepodceňte psychologii barev. Dále sepište zajímavý popisek a výstižné informace, díky kterým každý uživatel ihned pozná, čemu se vaše podnikání věnuje. Na první pohled musí především najít možnosti, jak vás kontaktovat. Dejte si pozor, abyste měli uvedené správné a aktuální informace!

Určitě také denně kontrolujte chatbox vaší stránky, aby se nestalo, že po dlouhé době objevíte nezodpovězené dotazy zákazníků. Vaší firmě by to neudělalo příliš dobrou reklamu, spokojenost klientů by značně klesla a s ní i váš profit. Proto je důležité se svými zákazníky pravidelně komunikovat, a to nejen pomocí příspěvků. 

Doufáme, že se vám průlet Facebookem líbil a že vám pomůže najít tu nejlepší cestu, jak propagovat svůj byznys.

Ohodnoťte tento článek

Šárka Dvořáčková
Autor
Šárka Dvořáčková

Šárka úspěšně absolvovala 4. ročník programu S&P. Ve společnosti aktivních studentů se jí zalíbilo natolik, že se přidala k organizačnímu týmu soutěže. Nyní je pravou rukou Martina a stará se o operativu programu. Ve volném čase Šárka ráda posedává u šálku kávy, čte nebo se obklopuje svými nejbližšími.

Hodnocení:
Více článků od autora