Nejužitečnější cizí jazyky ve světě podnikání

Komunikace je základ všeho. A zvládnout ji ve více jazycích přináší nezměrné množství výhod. Angličtina už se považuje za nutnost, čínština vás zviditelní v očích velkých firem a se španělštinou uspějete ve Spojených státech.

Kolik řečí umíš, tolikrát jsi businessmanem

U maturity to nekončí. Schopnost domluvit se a rozumět je klíčová, ať už budete cestovat, studovat nebo podnikat.

Pokud vaše ambice v businessu expandují do zahraničí, cizí jazyky jsou nezbytnost. Musíte být schopni přeložit veškerý obsah sociálních sítí, webu i emailové komunikace (minimálně) do angličtiny. Ta vám většinou postačí i jako prostředník při domluvě s cizinci. Nezapomeňte však, že podnikání je často i o upevňování vztahů. A nic pro to není lepší, než umět mateřskou řeč vašeho zákazníka nebo partnera.

5 nejužitečnějších jazyků a proč tomu tak je

Užitečnost není to samé jako používanost. Pokud jazykem mluví velké množství lidí, stále to neznamená, že se jedná o jazyk globální. Velkou roli hraje využití na internetu, překlady knih nebo úspěch národa ve vědě, literatuře nebo filosofii.

1. Angličtina jako jazyk obchodu a akademie

Tento jazyk dominuje celému světu. Jedná se sice až o 3. na počet rodilých mluvčích, ale je to nejrozšířenější řeč na planetě. 20 %, tj. každý pátý, mluví anglicky nebo aspoň rozumí.

Díky své jednoduchosti a internetu doslova ovládá 21. století. Stojí v centru překladů knih i výskytu na wikipedii nebo sociálních sítích – čtvrtina webových stránek na světě je psána v angličtině.

Všechny tyto faktory a mnoho dalších vedou k tomu, že se bez ní neobejdete. A to nejen v podnikání, většina zaměstnavatelů dneska požaduje minimálně úroveň B1.

>>> Přečtěte si jeden z našich knižních tipů v originále.

2. Čínština je izolovaná, ale ekonomicky mocná

Miliarda tedy osmina lidí z celé planety mluví čínsky. To ale není důvod proč je čínština výhodná pro business. Má spoustu dialektů, které jsou navzájem naprosto nesrozumitelné. Navíc ji využijete pouze v jednom státě na celé Zemi, v takovém případě množství lidí nehraje roli.

Svou důležitost si získala díky svému vlivu na mezinárodní obchod. Pro velké firmy se tak standardní čínština stala velkým přínosem. Přestože přízvuky značně ztěžují domluvu, tak psané formě pomocí znaků porozumí ve všech oblastech.

Kromě ekonomie a obchodu ho využijete i v diplomacii. Řadí se mezi jednací jazyky OSN.

3. Se španělštinou máte Ameriku v malíčku

Španělština hraje ve světě businessu důležitější roli, než se může zdát. Otevírá dveře do Jižní, Střední, ale i Severní Ameriky. Hispanofonní země nabízí volnější obchodní podmínky – například Mexiko vytváří nejotevřenější obchod na světě – a jejich ekonomika dynamicky roste.

Navíc se jedná se o druhý nejmluvenější jazyk ve Spojených státech, a tak představuje velice praktickou dovednost, pokud v USA plánujete někdy podnikat, žít nebo cestovat.

4. Němčina dominuje v Evropě 

Pokud se plánujete soustředit na evropský rybníček, němčina se vám bude hodit. Je to nejpoužívanější řeč tohoto kontinentu, která dlouho vedla v literatuře, filosofii i vědě. Nyní si Německo stále drží vrchní příčky evropské ekonomiky.

Především s námi, Čechy, je tento stát spojen historicky i geograficky. Může to být jedna z prvních zemí, kam rozšíříte svůj business nebo kde najdete pracovní příležitost, která vám přinese lepší plat ve stále dobré dojezdové vzdálenosti.

5. Francouzština se hodí pro diplomaty

Takzvaný jazyk lásky byl popravdě po staletí jazykem diplomacie. Dnes ho sice přesahuje angličtina, přesto si ale drží velkou prestiž a využijete ho v OSN nebo EU. Domluvíte se s ním i v Belgii, Švýcarsku, Kanadě nebo Libanonu a Alžírsku.

Francie má bohatou, často opomíjenou kulturu a řídí největší mezinárodní síť kulturních institucí. Spolu s angličtinou je francouzština jediným jazykem, který se vyučuje ve všech zemích světa. 

Jazyky otevírají brány novým příležitostem, představují taková esa v rukávu. Bystří mozek a mohou být tou zásadní informací, kterou zaujmete v životopise.

Tímto článkem jsme začali třídílnou sérii Jazyky jako podnikatelská dovednost. V příštím díle vám odhalíme, jak se naučit cizí řeč rychle, efektivně.

Ohodnoťte tento článek

Eliška Tajovská
Autor
Eliška Tajovská

Eliška se ve volném čase nejraději věnuje knihám a psaní nejen soutěžních povídek. V týmu Soutěž & Podnikej zastává funkci šéfredaktorky. Zúčastnila se také čtvrtého ročníku programu, a to se svojí kamarádkou Šárkou, naší nynější manažerkou. Elišku najdete a můžete sledovat na sociálních sítích - Facebooku a Instagramu.

Hodnocení:
Více článků od autora
Přejít k navigační liště