Web a jeho 7 smrtelných hříchů

Web představuje první kontakt s klientem. Často právě webové stránky rozhodují, jestli zákazník využije vaše služby, nebo přejde ke konkurenci. Vyvarujte se proto základním chybám jako nekonečné načítání, špatná cílovka či nevhodná grafika.

1) Špatná responzivita webu 

Zákazníci na vaše webové stránky přistupují z různých zařízení. Web by měl být bez problému čitelný a přehledný jak na počítačích, tak a mobilech a tabletech. Nemůže na telefonu vypadat stejně jako ten na monitoru. Na neresponzivním webu se nedá takřka orientovat, a návštěvníky, kteří udrží pozornost jako zlatá rybička, ihned odradí.

Jaké otázky si klást, aby měl váš web úspěch?

2) Dlouhé načítání

Potenciální zákazníky také dozajista nebude bavit dlouhé čekání, než se váš web načte (pokud se vůbec načte). Už po 2 sekundách, co se načítá, můžete ztratit pár zájemců, a po 10 už přijdete  o naprostou většinu. .

Dobu načítání vám prodlužují například zbytečně velké obrázky. Nepublikujte obrázky větší než 300 kB. Pro zmenšení použijte například tinyPNG nebo iLoveIMG.

3) Zaměření na jinou cílovou skupinu

Abyste mohli mít web, co zaujme vaše zákazníky, musíte vědět, pro koho je tvoříte, kdo na ně bude nejčastěji chodit. Jinak budete oslovovat studenty a jinak lidi ve středním věku. Rozdíl také hraje, jestli cílíte na amatéry v daném oboru či profesionály.

Na začátku si můžete myslet, že jen zužujete pole potencionálních zákazníků, ale opak je pravdou. Pokud se zaměříte v marketingové komunikaci na menší skupinu, máte větší šanci na úspěch. A až po zdařilém rozjezdu, můžete přidávat různorodější obsah a cílovku rozšiřovat.

4) Web má nepřehlednou strukturu 

Utíkají zákazníci z vašeho webu příliš brzy? Může to být špatně zvolenou strukturou. Představte si, že jste sami svými zákazníky? Co by vás jako první zajímalo, jaké jsou ty nejdůležitější informace, které by měl zákazník znát? Právě ty by měly být co nejvíce viditelné a dohledatelné v rozmezí pár sekund. 

Přečtěte si o důležitosti webových stránek.

5) Pohádkové texty a gramatika

Často se také na webových prezentacích firem objevují gramatické chyby. Jestli je web plný hrubých chyb, kredibilitu rapidně klesne. Texty si ideálně nechte projet někým, kdo češtinu velmi dobře ovládá, ať už je to spolužačka, máma nebo korektor.. 

Nepiště zdlouhavě. Snažte se být co nejvíce struční a zároveň výstižní. Nikdo si nejde na web číst dlouhé pohádky, čím kratší a obsahově hodnotnější, tím lepší.

6) Nevhodná grafika

To že je důležité vnímat grafiku z pohledu cílové skupiny, už víte. Je však nezbytné, abyste se zaměřili i na váš produkt. Pokud sevývijíte a prodáváte hry ve stylu 90. let, není vhodné mít super moderní webové stránky. Ze stránek by mělo jít na první pohled poznat, na co se zaměřujete.

7) I web potřebuje péči

Jestli je váš web zastaralý a neobsahuje aktuální informace, vzbudí u návštěvníků nedůvěru. Potřebuje péči i po spuštění. Pravidelně ho udržujte a aktualizujte. Měl také držet krok s dobou a odpovídat moderním standardům. Například používání starého protokolu http namísto https.

Toto je 7 nejčastějších chyb, se kterými se na webových prezentací firem setkávám. Odstranění většiny není vůbec složité. Stačí troška snahy a vytrvalosti, a váš web všech prohřešků zbavíte. 

Ohodnoťte tento článek

Dominik Badošek
Autor
Dominik Badošek

Dominik rád píše, čte a zajímá se o technologie. Na blogu Soutěž & Podnikej je tak autorem nejen technologických článků. Do týmu se přidal po absolvování 5 ročníku.

Hodnocení:
Více článků od autora