První pražské regionální finále zná svého vítěze – tým MrkMrkev tvořený duem studentek Marie Hanušová a Ina Čížková. Věděli jste, že i na první pohled nevzhledná zelenina a ovoce mohou být využity v něco opravdu lahodného? Marie s Inou vás o tom přesvědčí s podomácku vyrobenými “fresh” drinky a marmeládami.

 Vítězný projekt pražského finále, start-up MrkMrkev, je nápadem studentek z Gymnázia Thomase Manna v Praze. Projekt se snaží zužitkovat “ošklivou” zeleninu a ovoce, kterou by supermarkety normálně vyhodily. Tyto suroviny následně zpracovávají a prodávají pod vlastním brandem. 

“Rozhodly jsme se jít s černým pytlem na trh a ukázat, že ovoce a zelenina, která by ze supermarketů putovala do koše může být dále zpracovávána a využívána,” popisuje vítězný záměr Marie Hanušová.

Druhé místo vybojoval projekt Cheekodrink, který se díky automatům bez petlahví snaží zamezit používání plastů. Svou oblíbenou limonádu si tak můžete vychutnat i bez zbytečného plýtvání ve své vlastní lahvi a také za nižší cenu. Porotu zaujal také projekt Přepínač – IoT systém pro domácnosti a firmy, který v soutěži získal třetí místo.

Pražské finále se konalo v prostorách centra Paralelní Polis v Praze a soutěžící obhajovali své projekty před odbornou porotou ve složení Karel Drašnar (BrandCloud), Jakub Kočí (Havas) a Dan Tržil (podcast Proti Proudu).