Hráči MAXP dosáhnou level-up v reálném životě
XPčka, která mají vliv na vaši osobnost v normálním světě? To není sen, ale myšlenka v pozadí brandu hry MAXP – Maximum Experience. Jejím autorem je Tadeáš Kapic, který spolu s Martinem Vítkem stojí v čele celého projektu.
Hráč se jako astronaut učí řídit raketoplán
Hlavní nápad brandu MAXP je načerpat co nejvíc XP (Maximum Experience) v nejkratším možném čase, a to jak v herním, tak v normálním životě.
V tom virtuálním člověk žije jako astronaut a učí se řídit raketu – zjišťuje, k čemu slouží které tlačítko, cestuje mezi planetami a vyhýbá se nepřátelským lodím. Úkoly ho při tom v realitě vedou k objevování sama sebe a pochopení, v čem spočívá podnikavost i další klíčové kompetence budoucnosti. Každý level-up tak reflektuje opravdové posuny osobnosti.
Do budoucna tvůrci plánují mnohá rozšíření a hned po podnikání se budou věnovat tématu e-sportu, zručnosti i internetové bezpečnosti.
>>> Přečtěte si, co je vlastně MAXP a jak vznikl.
Zničením bosse získají medaili
Na začátku hry jsou účastníci rozděleni do týmů – aby mohli spolupracovat a zároveň navzájem sledovat svůj progres. Čeká je 7 lekcí, které končí stejným způsobem: musí porazit tzv. bosse, a to pomocí kvízu s otevřenými otázkami. Jakmile se jim to podaří, získají medaili – zlatou, stříbrnou nebo bronzovou.
V té chvíli se z hráče stává „mazák“. Z této pozice pak sám může hodnotit náhodné odpovědi ostatních účastníků, kteří tuto úroveň teprve dokončují.
Od knoflíků ke hře, která rozvíjí podnikavost
Podnikatelské začátky Tadeáše Kapice sahají až ke knoflíkovému brandu Butono, s nímž se účastnil i Soutěž & Podnikej.
Během následujících let se s Martinem Vítkem podílel na několika projektech, a to včetně soutěže. Tadeášova funkce přitom spočívala hlavně v tvorbě zábavného – a trochu i šíleného – obsahu, například průvodcovských videí. Jeho nezapomenutelnou kšiltovku nebo klobouček tak často spatříte za nebo před kamerou.
Pozici v MAXP měl jasně danou. Stojí za celou myšlenkou brandu a vytváří osnovy gamifikace. Spojuje hravého a soutěživého ducha s (m)učením.
RPG hry jako inspirace
„Od mala jsem gamer. Při gamifikaci se hodně inspiruju hrami, které jsem vždycky tryhárdil, jako LoLko, WoWko nebo starej dobrej Minec. Snažím se pak propojit ty důvěrně známé herní prvky se vzdělávacím obsahem. Jako druhý zdroj inspirace proto využívám různé online kurzy. Sám se jich hojně účastním, a tak vím, jak dobrý kurz v praxi vypadá,“ přibližuje Tady Kapic svou práci.
Nejdůležitější částí takového projektu je testování. Pomocí něho zjistíme, zda tyto odhalené principy opravdu fungují, neboť skoro nikdo se nechce u hry dobrovolně vzdělávat. Proto se musí správně vyladit herní adrenalin s předáváním dovedností a vědomostí.
Chcete nám s touto náročnou, ale zábavnou fází pomoct? Neváhejte nás kontaktovat a vyzkoušejte MAXP mezi prvními!
V navazujícím článku se dozvíte víc o mezinárodní spolupráci, díky které tohle všechno vzniká. Stay tuned!