Time Management aneb jak si udělat čas na soutěž

By on 9.10.2017

Čas je vzácný a správný time management dokáže velké divy. Často je hlavní klíč k úspěchu. Ani u Soutěž a Podnikej tomu není jinak. I tady je velmi důležité si správně rozvrhnout práci na projektu a zároveň do toho skloubit školu, koníčky a svůj volný čas.

Při správném postupu můžete pracovat efektivně, produktivně a relativně bez stresu. Zde je šest tipů pro efektivní správu času:

1. Znát své cíle

Nejprve se ujistěte, že se věnujete aktivitám, které podporují vaše cíle, a to jak krátkodobé, tak dlouhodobé. Váš denní plán by se měl týkat práce na úkolech a činnostech, které přímo souvisejí s vašim rozvojem, ať už se jedná o rozvoj mentální či finanční.

Plánování tvoří velkou část úspěchu

2. Udělejte si seznam priorit

Vždy je důležité se rozhodnout, co potřebuje být hotové dnes a co může počkat na zítra. Existuje mnoho způsobů, jak si zorganizovat čas a priority. Stephen Covey, spoluautor knihy First Think First, nabízí organizační nástroj pro váš seznam úkolů na základě toho, jak důležité a naléhavé jsou vaše úkoly.

  1. Důležité a naléhavé – tyto úkoly je potřeba provést ihned. Není na co čekat
  2. Důležité, ale nikoli naléhavé – úkoly, které se zdají být důležité, avšak příliš nespechají. Rozhodněte se, kdy je chcete provést.
  3. Naléhavé, ale nedůležité – úlohy, které se tváří, že musí být udělány avšak mají malou nebo žádnou trvalou hodnotu. Pokud je to možné, tyto úkoly obejděte.
  4. Nenaléhavé a nedůležité – Tyto úkoly mají velmi nízkou prioritu a jediné co nabízejí je iluze toho, že vás zaneprázdní.

 

Seznam priorit ulehčí organizaci práce

Zapište si tři nebo čtyři důležité a naléhavé úkoly, které je potřeba řešit dnes. Po dokončení každého z nich zkontrolujte svůj seznam. Splnění položek na seznamu vám poskytne pocit úspěchu a může vás motivovat k řešení dalších věcí.

3. Naučit se říkat NE

Naučte se říkat NE

Každý jedinec je svým pánem času a rozhoduje, jak jej využije. Pokud se vám najednou nahromadí více úkolů a příležitostí, které už nemusíte zvládnout, je důležité naučit se říct ”NE”! Při své práci se soustředte na svůj cíl a cokoliv směřuje jinam nebo je neproduktivní – odpálkujte.

4. Plánujte dopředu

Jedna z nejhorších věcí, kerou můžete udělat, je skočit do pracovního dne bez jasné představy o tom, co je právě dnes potřeba udělat. Čas, který trávíte přemýšlením dopředu je triviální ve srovnání s časem, kdy ztrácíte čas skoky z jedné věci na druhou (a zřídka se vám něco povede dokončit).

Plánování šetří váš čas

Plánovat můžete například v posteli před tím, než usnete. Vyčistíte si stůl a sestavíte seznam nejnaléhavějších úkolů následujícho dne. A nebo můžete plánovat hned ráno po probuzení. Dejte pár minut sestavení seznamu prioritních úkolů. Nebudete litovat!

5. Odstraňte rozptýlení

Začněte věnovat pozornost tomu, kolikrát vás někdo přeruší, když jste uprostřed důležitého úkolu. Sledujte táké vaše dobrovolné přerušení, kvůli zprávě na telefonu. Váš smartphone je mimořádně užitečný ale zároveň omezující, co se vaší soustředěnosti týče.

Zbavte se rozptýlení a koncentrujte se

Zkuste čas, který věnujete práci zkrátit o to, kdy vás někdo bude rušit. Zavřete dveře, schovejte telefon a soustředte se na svou práci.

6. Pečujte o sebe

Ujistěte se, že máte dostatek spánku, jídla a cvičení. Vaše mysl potom bude fungovat doopravdy jako hodinky.

Věnujte čas i sobě

 

Existuje mnoho způsobů jak si vytvořit Time management tak, aby seděl právě vám. A vzhledem k tomu, jak může zefektivnit vaši práci, je určitě dobré si začít plánovat váš čas. Na to existuje spousta šikovných diářů jako například Neobyčejný diář, Doller a mnoho dalších. 



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *