Reputace jako základ podnikání

By on 25.5.2016

Efektivnější a důležitější než značka nebo logo firmy je to, co si o vás ostatní říkají . Dobrá pověst se nedá koupit a proto je tak účinná. Funguje lépe, než kterákoliv placená reklama.

Značka je to, co posíláte do světa a slibujete navenek, ale reputace je to, co vám ostatní věří a jak jsou s vaši práci spokojeni. Když je vaše práce dobrá, vznikne z ní pozitivní reputace a to je pro vás tou nejlepší reklamou. A pokud je vaše pověst špatná je třeba ji napravit a získat si zpět vážnost a oblibu. Podnikání je činnost, která závisí na ostatních a vy chcete, aby ostatní ve vašem podniku, či ve vás viděli jen to nejlepší.

„Nemůžete vystavět svoji reputaci na něčem, co budete dělat.“

Henry Ford

Vaše pověst souvisí nejen s lidmi, kteří pro vás pracují a dělají reklamu vašemu podniku, ale také s obchodními výsledky. Zajímavými výsledky si získáte zájem zákazníku, kteří budou mít potřebu svoji spokojenost šířit mezi svým okolím. Přilákat tak můžete i zájem investorů či medií. Čím více se o vás ví v pozitivním směru, získáváte šanci na úspěch. Dobrá reputace je předpokladem dlouhodobého fungování, která představuje pojistku do budoucnosti v podobě zájmu o vaši firmu.

Potencionální problémy, které mohou během podnikání nebo spolupráce vzniknout, budou s větší důvěrou ve firmu zapomenuty a v případě férového vysvětlení prominuty.

„Trvá 20 let vybudovat si dobrou reputaci a 5 minut si ji zničit. Když na to budete myslet, budete provádět věci jinak.“

Warren Buffet

Jak si takovou pozitivní reputaci získat? Určitě férovým jednáním se zákazníky a investory, které má největší vliv na vaši pověst. Dále připravujte lákavé nabídky, které však dodržíte. Můžete se zeptat sami sebe, jak byste chtěli, aby s vámi bylo zacházeno při jednání a podle toho chod podniku přizpůsobit.

V České republice obecně vládne mnoho pochyb při spolupráci kvůli nesplněným slibům a v momentě, kdy budete fér a dodržíte to, co jste nabídli a slíbili, máte jisto, že zájem o váš podnik vzroste. Reputace je přirozená a proto je dobré si ji i přirozeně získat poctivostí a ne podvody či jinými obchůzkami.

Autor: Martina Bořutová



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *