Martin Reichel učí děti finanční gramotnost pomocí sladkostí

By on 6.11.2016

profilova-fotka

S výukou finanční gramotnosti by se mělo začít, co nejdříve. Nejlépe už třeba i v předškolním věku a aby se děti v nízkém věku mohli pomalu učit tomu, jak nakládat s penězi. Tato dětská vyuka musí být hravá a nejlépe s něčím, co mají děti rády. Martin Reichel přisel s projektem bonbónové gramotnosti, která dokáže děti naučit základy finanční gramotnosti vtipnou a hravou formou. 

Ahoj, můžeš nám říct něco málo o sobě?

Ahoj, jmenuji se Martin Reichel, jsem studentem na Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborné škole v Opavě. Dlouhou dobu jsem dělal věci, které neměly smysl, proto se snažím to změnit a dělat něco, v čem smysl vidím.

Co tě vedlo k přihlášení do soutěže? Máš jasnou vizi nebo se chceš jen něco naučit?

K přihlášení mě vedlo moje přesvědčení, že naděje stále žije a věřím, že i kdybych nevyhrál, tak snad se mi podaří něco zlepšit. Moje vize není jasná, chci hlavně pomáhat. Určitou představu, jak pomáhát mám, ale beru to jako módu, která není nikdy hotová.

Máš zkušenost s podobnými projekty?

Zatím nemám žádné zkušenosti s podobnými projekty.

Mohl bys nám popsat svůj nápad a jak si na něj přišel?

Můj nápad jsem pojmenoval Bonbónová gramotnost. Je to projekt, který má začit učit děti od mala v základních finančních pojmech, kterým bohužel nerozumí ani mnozí dospělí. Přišel jsem na něj tak, že jsem měl možnost absolvovat čtyř týdenní praxi ve společnosti, která se zabývá finančním poradenstvím. Za ty čtyři týdny jsem se dozvěděl více jak za celé dlouhé roky ve škole. Práce mě zaujala, říkal jsem, proč to tak je, proč se mnoho lidí nechá manipulovat a platí zbytečně mnoho a využívá nesmyslné produkty. Mnohdy je to tím, že ty další možnosti neznají. Sám jsem si odskoušel, že praxí se člověk učí mnohem rychleji a efektivněji než nudnou teorii, kterou ani umět nechcete. Chtěl bych proto začít tento problém řešit od mala a zlepšit úroveň, která je současně v česku.

Co od Soutěž a Podnikej očekáváš?

Očekávám to, že můj nápad někoho zaujme. Doufám ve zlepšení svých dovedností a zpětnou vazbu, co zlepšit, jak na projektu zapracovat a snad i nějakou podporu v tomto směru.

prace-na-napadu

Kde bys chtěl být se svým projektem za rok v tuto dobu?

Jsem utopista, kdyby tedy můj projekt běžel na všech školách po celé ČR bylo by to super. Bohužel je potřeba se na to podívat reálně. Jelikož mám zkušenosti s tím, jak to chodí, tak počítám, že budu rád, když můj projekt zaujme dost lidí na to, aby se rozběhl alespoň na pár školách v mém okolí.

Děkujeme moc za rozhovor, chceš říct něco na závěr?

Ano, chtěl bych něco říct. Mnoha lidem se něco nelíbí a neustále čekají na někoho, kdo to napraví. Proto říkám, vezměme iniciativu do vlastních rukou a pojďme s tím něco udělat. Když se to nepodaří, alespoň víme, že jsme něco udělali. Děkuji za rozhovor.

Autor: Martina Bořutová



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *