Kouzlo Crowdfundingu

By on 23.8.2016

Máte nápad na projekt, který nevíte jak financovat. Zkuste se o nápad na internetu podělit a třeba získáte potřebnou finanční podporu k realizaci projektu.

Crowdfunding je pojem, který označuje tento způsob získávání financí pomocí sbírky na projekty, které se sdílí na internetovém trhu. Projekty, na které se vybírají peníze jsou většinou kreativního ražení – filmy, vynálezy, vlastní výroba oblečení, malování obrazů, grafika a spoustu dalších, ale mohou být také charitativní.

Ilustrace_Soutez_a_Podnikej
Crowdfunding je cesta jak zafinancovat váš brilantní nápad.

Mezi 3 momentálně nejúspěšnější platformy crowdfundingu patří gofundme.com která se zaměřuje mimo jiné i na charitativní sbírky. Na této stránce nyní můžete svými penězi přispět mladíkovi na studia, které si nemůže dovolit nebo staršímu páru na dům, který jim jejich synovec prodal a teď nemají kde bydlet. Druhou nejúspěšnější platformou je americká platforma kickstarter.com, která se zaměřuje hlavně na kreativní projekty, které pomáhá uskutečňovat.

Na kickstarteru svůj projekt zviditelníte pomocí videa či textu. Když vám někdo na projekt přispěje, vy mu naoplátku zpětně pošlete projektový výrobek nebo předmět, který dopředu na stránce slibujete. Třetí nejúspěšnější platformou je indiegogo.com, který pomáhá na podobném principu. Skrze propagaci a přihlášení na jejich stránkách umožňuje přístup na internetový trh.

Kickstarter_interface
Úvodní strana Kickstarter projektu.

V Česku máme více obdob těchto platforem například Hithit.com , Startovač.cz, kreativcisobě.cz, fondomat.cz a jiné. Zatímco světové platformy fungují delší dobu, u nás to bylo donedávna s crowdfundingem velmi nešťastné, avšak situace se výrazně zlepšuje. Platforma hithit již v roce 2013 rozdělila první milion a podporuje i známe projekty. Například projekt kulturního centra vyrobené z kontejneru containall, který byl zveřejněn i v několika mediích.

Takže pokud vám leží v hlavě nápad na projekt, na který potřebujete získat finance, můžete využít crowdfundingu a zrealizovat jej.

Autor: Martina Bořutová 



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *