Komunikace je základ vašeho života

By on 24.10.2016

Komunikace je jednou z lidských aktivit, které každý rozumí a zná. Avšak málokdo si uvědomuje význam tohoto přenosu informací. Komunikovat znamená hovořit tváří v tvář, stejně jako vysílat televizní pořad nebo šířit informace skrze telefon. Komunikujeme ale také tím jak se oblékáme a chováme.

Chce – li být člověk úspěšný, musí zvládat komunikaci v běžném životě, obzvlášť pokud chce podnikat., kde je důležité udělat dobrý dojem. A to pokud možno co nejrychleji. Při jednání s obchodními partnery, zaměstnanci, kolegy nebo mentory je nutná včasná a věcná komunikace, která umožní zpětnou vazbu nebo uzavření obchodu. Skrze komunikování se učíme a předáváme zkušenosti. Buď se my můžeme od někoho ponaučit z jeho příběhů, nebo naopak my můžeme sdílet zážitky nebo informace, které mohou někomu otevřít dveře k dalším příležitostem. Nebojte se proto ptát na jakékoliv otázky, i když si myslíte, že jsou některé špatné nebo dokonce hloupé. Každá otázka je bránou k novým a třeba užitečným informacím, které vás ve vaší činnosti mohou posunout mnohem rychleji, než když si informace budete muset získat sami.

Soutez_a_Podnikej

Je dobré si uvědomit, že když máte možnost získat informace od někoho zkušenějšího (např. učitel, mentor, rodiče) můžete si tím ušetřit čas nebo se vyhnout chybám, které před vámi už někdo udělal.

Pro zlepšení vašich komunikačních schopností můžete zkusit těchto sedm tipů:

  1. Neskákejte ostatním do řeči.
    • Prokazujete tak svůj nezájem o sdělení a naznačujete, že to, co chcete říct vy je více důležité a naléhavé.
  2. Nedokončujte druhým věty. 
    • Výzkum ukázal, že dokončováním vět za druhé přebíráte kontrolu na konverzací a odzbrojujete tak druhého.
  3. Parafrázujte.
    • Zopakováním toho, co vám bylo řečeno dáte najevo, že jste správně pochopili konverzaci.
  4. Aktivně poslouchejte.
    • Součástí aktivního poslouchání je také vaše reakce, kdežto pasivní poslouchání neobsahuje žádnou odpověď. Aktivním posloucháním vzbuzujete respekt a zájem o danou konverzaci, člověka, se kterým probíhá.
  5. Navazujte oční kontakt.
    • Oční kontakt je důkazem, že vás zajímá to, co posloucháte. Zároveň vás to udržuje soustředěné.
  6. Zbavte se nepotřebných vsuvek.
    • „Um“, „eh“ a další akorát zdržují váš projev.
  7. Buďte připraveni a věnujte se tématu.
    • Vždy musíte vědět, proč komunikujete a z jakého důvodu komunikace probíhá, a také ji tímto směrem udržovat.

Efektivni_Komunikace

Při dodržování těchto pravidel máte větší možnost působit jako sebevědomí člověk, který druhého poslouchá a respektuje to, co je mu sdělováno. To je výhodné jak v pracovních záležitostech, tak v soukromém životě. Pokud byste se chtěli o komunikaci dozvědět více doporučujeme vám si přečíst knížku od Dále Carnegie : Jak získávat přátelé a působit na lidi.

Autor: Martina Bořutová

 



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *