Veronice Šrédlové kdysi na trhu chyběl diář, do kterého by sama chtěla psát. Rozhodla se proto takový zápisník vytvořit. Po úspěšné crowdfundigové kampani a zisku prvních investorů je nyní v prodeji již třetí edice jejího Neobyčejného diáře. Do budoucna chystá Veronika rozšířit portfolio nabízeného zboží i o další neobyčejné produkty.

Proč přestáváš snít, když se probouzíš? To je věta, jíž je vítán každý návštěvník blogu Veroniky Šrédlové, která se těmito slovy sama inspirovala při tvorbě své série Neobyčejný diář. Koncept zápisníku, psaní do kterého není povinností, ale potěšením, se jí dle vlastních slov kdysi zjevil ve snu.

Mladá grafická designérka se tehdy rozhodla, že svůj nápad z říše snů převede do reality. A povedlo se. Nyní je v prodeji již třetí edice Neobyčejného diáře a čím dál více lidí se začíná na vlastní oči přesvědčovat, že tak triviální věc jako diář může vskutku být neobyčejná.

Prezentace Neobyčejného diáře na závěrečném setkání absolventů programu Soutěž a Podnikej

Premiéra Neobyčejného diáře

Předtím, než se však Veroničin produkt dostal do crowdfundigových kampaní a na pomyslné regály e-shopů, musel čelit mnoha výzvám. Retrospektivně Veronika přiznává, že v době vydávání prvního zápisníku jí chyběly znalosti potřebné k propagaci svého produktu, proto premiéra jejího ambiciózního projektu nedopadla úplně dle jejích představ.

To ale Veroniku od práce na Neobyčejném diáři neodradilo, naopak, motivovalo ji to pracovat ještě intenzivněji. Po dvou měsících, které Veronika strávila hledáním informací o podnikatelství, se na její umělecké škole ve Varnsdorfu konala přednáška Davida Friedla, spoluzakladatele podnikatelského programu Soutěž a Podnikej.

Překročení komfortní zóny

Veronika nyní s úsměvem přiznává, že se na další z mnoha přednesů na své škole dívala nejprve skepticky, po přesvědčivém projevu mluvčího však vehementně změnila názor a hned se rozhodla do soutěže přihlásit.

V průběhu programu se Veronika koncentrovala primárně na konceptuální vylepšení svého produktu a k tomu pečlivě plánovala vydání druhé edice Neobyčejného diáře. Spolu se svojí mentorkou Mirkou Richter se Veronika postupně dopracovala až k druhému místu v libereckém kole Soutěž a Podnikej.

Veronice účast v programu dle vlastních slov vyvrátila domněnku, že podnikání je jednoduché. I přes celkovou náročnost programu je však dodnes velice vděčná za příležitost překonat svou komfortní zónu, kterou jí účast v Soutěž a Podnikej poskytla. (Nejen) budoucím soutěžícím radí, aby se také nebáli vykročit do neznáma a neodsuzovali nic na první pohled.

Své první investory Neobyčejný diář získal na seminářích pořádaných po skončení programu Soutěž a Podnikej

Post-soutěžní rozvoj

Po obsazení druhého místa se Veronika účastnila různých seminářů pod záštitou programu pro mladé podnikatele. Pod vedením profesionálů v oblastech obchodního práva a marketingu Veronika postupně získala poznatky potřebné k tomu, aby se z její velké ambice definitivně stal fungující podnik.

Na jedné z takových konzultací se potkala s Tomášem Hartem, prvním investorem Neobyčejného diáře. Brzy poté na platformě Hithit pro svůj produkt založila crowdfundingovou kampaň, ze které dokázala vytěžit více než osmdesát tisíc korun.

Do budoucna chystá Veronika výrazné rozšíření nabízeného portfolia a k Neobyčejnému diáři by ráda přidala i neobyčejné internetové papírnictví. Vše by chtěla brzy mít dostupné na svém e-shopu.

Do programu Soutěž a Podnikej se Veronika letos vrací jako mentorka. Sama kdysi dokázala převést své sny do reality, teď s tím chce pomoct i dalším mladým podnikatelům.

Autor: Iskander Shangareev