Co kdyby batohy byly ze dřeva? Pro někoho je tato otázka možná pouze hypotetická, osmnáctiletý Jonáš Kůra v ní ale spatřuje příležitost vybudovat svůj vlastní podnik. I přes svůj mladý věk není tento Brňan žádným začínajícím podnikatelem. Již ve svých čtrnácti letech založil výběrový klub IBK Peaches, jenž se téměř okamžitě stal senzací české florbalové scény a jehož součástí by chtěl být snad každý mladý florbalista v ČR. Nyní je Jonáš připraven čelit novým výzvám a se svou firmou Woodbag hodlá v budoucnu zadávat módní trendy.

Zrození konceptu

Ke konceptu dřevěného batohu Jonáše dle vlastních slov dovedla snaha odlišit se od ostatních. Jednoho dne se tento podnikavý mladík rozhodl vyrobit si tašku ze staré dřevěné lékárničky. Poté, co se se svým unikátním batohem objevil na veřejnosti, zjistil, že není jediným fanouškem svého vlastního designu.

Právě tehdy si uvědomil, že by o podobný produkt mohl být na trhu zájem a spolu se svým kamarádem Petrem Starým, studentem produktového designu, se ze svého módního experimentu rozhodli udělat opravdový produkt. Svými zkušenostmi a kontakty jim později začal pomáhat i třetí člen týmu Jan Sláma, který se podnikání věnuje již od svých dvanácti let.

Jonáš chce lidi přesvědčit o tom, že dřevěné batohy jsou stylové, pohodlné a praktické

Černá ovce v davu bílých

Jediným, a tudíž i primárním cílem celého kolektivu je dle Jonášových slov přijít s něčím, co nikdo jiný na světě nedělá. Mladý podnikatel míní, že jeho firma nemá přímé soupeře právě díky výjimečnosti produktů, které Woodbag hodlá vyrábět.

Nebojí se ani konkurence ze strany výrobců tradičních batohů. Sází na to, že v dnešní době je trendem jít proti proudu, a že si zákazníci v obchodě všimnou spíše jedinečného dřevěného batohu než jednoho z mnoha stovek látkových či kožených.

Za svou cílovou skupinu mladíci považují především lidi od sedmnácti do třiceti let. Těm však musí Jonášův tým nyní dokázat, že dřevěné batohy mohou být pohodlné a zároveň i velice praktické.

První dřevěnou tašku vyrobil Jonáš sám pro sebe ze staré dřevěné lékarničky

Zpestření cesty

Ve snaze získat nové zkušenosti a třeba se i přiučit od svých vrstevníků se Jonáš letos přihlásil do středoškolského programu Soutěž a Podnikej. Sám mladík přiznává, že by na svém projektu pracoval i kdyby se neúčastnil této soutěže, své angažmá v programu však vnímá jako příjemné zpestření své cesty za komerčním úspěchem.

Woodbagem se nedávno probojoval až do celorepublikového finále této soutěže. Bojuje tak mimo jiné i o obchodní cestu do Chicaga, metropole, která se v nedávné době stala významným podnikatelským centrem a Mekkou pro inovátory jako je Jonáš.

Autor: Iskander Shangareev