Adrianu Drozdkovi jakožto odvěkému odpůrci instantní kávy vadila vysoká cena, kterou si brněnské kavárny účtují za kávu kvalitnější. Rozhodl se situaci změnit a se svou platformou DejKafe.cz lidem nabízí v rámci jednoho předplatného možnost experimentovat s desítkami kaváren v Brně a užívat si jejich kofeinových výrobků za menší cenu. I když je Adrianův startup v úplných začátcích, DejKafe.cz se již nyní může pochlubit hotovou aplikací a stovkami spokojených zákazníků.

Adrian Drozdek má podnikání ve své krvi. Svůj první projekt rozjel již ve svých jedenácti letech, kdy se rozhodl u frekventované silnice postavit improvizovaný stánek s medem a borůvkami. Od té doby ušel dlouhý kus cesty a od prodeje lesních plodů se postupně dopracoval až k vytvoření sofistikovaného předplatitelského systému se stovkami zákazníků.

Slovo dopracoval je v tomto případě myšleno doslova. Nápad založit DejKafe.cz totiž dostal ve chvíli, když ve své snaze kombinovat studentské povinnosti spolu se svojí prací obchodního zástupce začal pít hodně kávy. Ocitl se v situaci, kdy i přes svou lásku ke kávě chodil pouze do jedné kavárny, kde týdně nechával více peněz, než by si přál. Cítil, že české Mekce kávy, jak Adrian rodné Brno hrdě nazývá, chyběla svá vlastní Kaaba; něco, co by spojilo všechny milovníky kávy do jedné družné komunity.

Adrianova aplikace nabízí kvalitnější kávu za méně peněz.

 

Od nápadu až k fungujícímu startupu

Rozhodl se vytvořit platformu, která by udělala kávu dostupnější a motivovala by zákazníky nespokojit se pouze se svojí jednou oblíbenou kavárnou. S nápadem vytvořit předplatitelský systém, který by svým uživatelům za rozumnou cenu otevřel svět brněnských kaváren, se Adrian zapsal do podnikatelského programu Soutěž a Podnikej.

Dle vlastních slov mu během jeho působení v soutěži nikdy nechyběla motivace, jelikož si uvědomoval, že vše, co během programu zažije, se mu bude hodit v jeho budoucích podnikatelských snahách. S úsměvem například přiznává, že by se těžko bez účasti v soutěži sám dokopal k průzkumu trhu, který spočíval převážně v komunikaci se zákazníky jednotlivých kaváren.

Během Adrianova působení v soutěži získal jeho projekt jméno Abonio a svou pracovitostí se Adrian zasloužil o to, že z pouhé myšlenky se tento projekt přeměnil v reálný startup. Poté, co Abonio získalo druhé místo v brněnském finále tohoto podnikatelského programu, přibral Adrian do svého týmu čtyři další nadšence do espress a kapučín a název platformy byl brzy změněn na současné DejKafe.cz. Prý aby bylo hned jasné, že společnost má co do činění s kávou.

K zisku jedné kávy zdarma stačí načíst QR kód

Historie nezávislého DejKafe.cz a jeho budoucnost

Již brzy po skončení soutěže bylo stanoveno, jak bude DejKafe.cz přesně fungovat. Uživatel si stáhne aplikaci do svého smartphonu a za 499 korun měsíčně bude moct každý den přijít do jedné z desítek kaváren, které jsou součástí databáze DejKafe.cz, a dát si zde kávu zdarma.

Dle Adriana vyhrávají díky DejKafe.cz všichni. Kavárny díky systému získávají nové zákazníky, kteří jsou připraveni utrácet i za další kavárnou nabízené produkty. Zákazníci pak za své obvyklé ranní kafe platí mnohem méně a k tomu získávají větší přehled o kávové scéně města, ve kterém bydlí.

Adrian již pečlivě plánuje budoucnost své platformy. Podle něj bude za půl roku možné využívat služeb DejKafe.cz v slovenské Bratislavě, později pak v Praze a i daleké Bukurešti, ve které již uzavřel předběžnou dohodu o spolupráci s budoucím franšízantem. K propagaci své aplikace využívá mladý Brňan sociálních sítí, na kterých jsou profily DejKafe.cz zaplněny fotografiemi četných šálků kávy. „Máme štěstí, že je káva fotogenická,“ směje se Adrian. Fotografie různých druhů latte plánuje postupně doplňovat i rozhovory s majiteli spřátelených kaváren a zajímavostmi ze světa kávy.

Jednou z největších potíží bylo dle Adriana dostat pro svou platformu všechna potřebná schválení od AppStore a platební brány GoPay, nyní se však tento mladý podnikatel může pochlubit tím, že jeho aplikace je dostupná jak na výše zmíněném AppStore, tak i na Google Play. Díky tomu jsou bohatství české kávové Mekky nyní dostupnější než kdy předtím.

Autor: Iskander Shangareev