Dominik Pecháč je osmnáctiletý student střední školy výpočetní techniky v Mostě, který se již od již od malička zajímal o elektřinu a techniku. Jeho zájem nevymizel a tak se dnes Dominik věnuje servisu mobilních telefonů a elektrotechniky. V srpnu založil společnost CARWORX Tires s. r. o., kde buduje svůj vysněný servis.

Co tě vedlo přihlásit se do soutěže? Co si od ní slibuješ?

Je to příležitost. Příležitost získat nové zkušenosti, kontakty a cenné informace, které mě i v případě, že nebudu nijak oceněn porotou, mohou posunout pouze vpřed. O soutěži jsem se dozvěděl díky Raegovi, v podstatě jsem neváhal a přihlásil se ihned, není co ztratit, pouze získat. Je to také motivace, dělat kroky vpřed i v době, kdy se člověku nechce.

Mohl bys nám popsat svůj projekt? Jak si na něj přišel?

Mým cílem je vybudovat servis, kterému se zákazníci nemusí bát svěřit své zařízení. Spousta servisů svou práci dělá ledabyle, s tímto chci zatočit a přimět lidi nechat svá zařízení opravovat. Oprava se vyplatí a věřím, že v budoucnu to bude ještě jednoduší, díky kampani Repair Manifesto vytvořenou společností iFixit.

Servis Dominika Pecháče

Už jako dítě mě zajímala technika a to, jak věci fungují.  Moji nejoblíbenější stavebnicí bylo LEGO, později jsem si hrál také s českým Merkurem. S Merkurem se spojila také elektřina, která mě začala zajímat.  Bylo mi líto se zbavovat věcí, které stále mohli fungovat, začal jsem se do těchto věcí montovat. V počátku jsem sice byl schopný věci rozebrat, ale ne složit. Později jsem to už dokázal. A takto jsem se dostal k servisu elektroniky. Pocit, který zažívám po opravě zařízení, je k nezaplacení. Opravy mě naplňují, dokážu u nich prosedět hodiny, jen abych zjistil, kde se skrývá závada. Provedl jsem již desítky zakázek, nyní ale přichází čas rozjet to opravdu ve velkém.

Jaké máš zkušenosti s podnikáním?

Žiji s matkou a nevlastním otcem, s mým biologickým otcem máme dobré vztahy a často se stýkáme. Oba otcové podnikají, pohybuji se tedy v podnikatelském prostředí od útlého věku. I přesto, že se na mě z okolí často valí rady jako “Najdi si dobrou a stabilní práci” nebo “Tohle v práci ale tolerovat nebudou” si stojím za svým a věřím, že pro mě cesta zaměstnance není vhodná. Tímto nijak neodsuzuji nikoho, každý máme své poslání a je třeba, aby každý plnil svou roli. Někdo se dokáže rozvíjet více jako zaměstnanec, jiní ale upřednostňuji cestu na vlastních nohou.

Pracovní stůl Dominika

V roce 2013 jsem objevil nakupování v Asii. Zarazily mě nízké ceny s dopravou zdarma. Začal jsem tuto oblast zkoumat blíže, zjišťovat informace… po roce, kdy jsem měl na kontě přes 100 objednávek, jsem založil blog www.zbozi-z-ciny.eu. Jedná se o můj první projekt, funguje stále a generuje určité, ač ne nijak závratné, výsledky.

Mou hlavní oblastí je ale servis elektroniky, ve kterém už mám za sebou určité zkušenosti. Servisu se věnuji cca od 13 let, kdy jsem přijal první zakázku na opravu zařízení za úplatu. Dnes už je to můj hlavní zdroj příjmů, včetně prodeje zboží a náhradních dílů, které se snažím držet skladem. Stále se mám co učit. Ale díky mým tatínkům a okolí, ve kterém se díky nim pohybuji, mám našlápnuto vpřed.

Kde vidíš sebe a svůj projekt za rok?

Momentálně jsem ve 3. ročníku střední školy. Rád bych se ihned po ukončení studia věnoval servisu naplno, za rok chci mít připravené nové prostory a prodejnu – stávající provozovnou je moje garáž-dílna. Ač mě tvorba webových stránek nebaví, chci mít vytvořený hodnotný web a první zákazníky, kteří by se o servisu dozvěděli díky reklamě. Momentálně totiž získávám zákazníky pouze díky doporučení ostatních.

Kdo je tvůj vzor a proč právě ta osoba?

Inspiruje mě hodně lidí, několik lidí změnilo můj pohled na svět. Kdo je ale mým vzorem? Osoby, díky kterým jednám tak, jak jednám, je jich více, uvedu dva klíčové. V oblasti servisu je to Louis Rossmann, majitel servisního centra v NY. Koho zajímá více, najděte si jeho YouTube kanál. Díky Louisovi jsem se začal věnovat opravám více do hloubky. Mé myšlení ovlivnil nejvíce Robert Kiyosaki s jeho knihou Bohatý táta, chudý táta a dalším dílem Cashflow Kvadrant. V momentě, kdy jsem se setkal s touto knihou, jsem se rozhodl pro cestu podnikání.  Do té doby jsem chtěl být pilotem.

Děkujeme za rozhovor, chtěl bys něco říct na závěr?

Já také děkuji. Chtěl bych všem vzkázat, aby si nenechali řídit život někým jiným. Nenechte si brát sny. Každý vidíme svět tak, jak chceme a podle toho jednáme. Pokud někomu přijde Váš nápad nesmyslný, neznamená to ale, že nesmyslný opravdu je.  Často děláme z určitých situací velké drama, ve finále ale nejde o tolik. Dokud nejde nám, či jiné osobě o život, není to tak horké, jak to vypadá. Přeji všem mnoho úspěchů do budoucna.

 

Autor: Martina Bořutová